۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۰۸۰۷۵

پذیرش 330 نفر در آزمون ابتدایی و کتبی حوزه علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اعلام نتایج ابتدایی آزمون کتبی متاقضیان ورود به حوزه های علمیه خراسان جنوبی، از پذیرفته شدن 330 نفر متقاضی برادر در این آزمون خبر داد.
آزمون ورودي طلاب غير ايراني در مشهد

حجت الاسلام محسن مشرفی، مسؤول مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که نتایج ابتدایی آزمون پذیرش حوزه های علمیه خراسان در سایت این حوزه اعلام شده است، گفت: براساس آمارهای اعلام شده از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان 330 نفر برادر در آزمون ابتدایی ورود به حوزه های علمیه خراسان جنوبی در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت پذیرفته شده اند که پس از انجام مصاحبه شفاهی نتایج نهایی پذیرفته شدگان در مدارس از طریق سایت حوزه علمیه خراسان اعلام خواهد شد.

وی با بیان این که هنوز آمار دقیقی از سوی مرکز مدیریت در خصوص پذیرفته شدگان خواهر حوزه های علمیه خراسان جنوبی اعلام نشده است، گفت: براداران پذیرفته شده در آزمون باید در روزهای 16 و 18 خرداد ماه به مدارس علمیه مراجعه کرده و برای انجام مصاحبه نوبت دریافت کرده و خواهران هم باید در روزهای 26 تا 28 خرداد ماه به مدرسه علمیه محل مصاحبه خود مراجعه کنند.

مسؤول مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: خواهران و براداران متقاضی ورود به حوزه های علمیه که مدارک تحصیلی آنها بالاتر از دیپلم است باید از 16 خرداد ماه لغایت 18 خردادماه به مدارس انتخابی خود برای انجام مصاحبه مراجعه کرده و در روند مصاحبه حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان این که افراد هنگام مصاحبه باید دو قطعه عکس، کپی تمامی صفحات شناسنامه و آخرین مدرک تحصیلی و مدارک مربوط به سهمیه و اولویت ها را با خود به همراه داشته باشند، گفت: کسانی که مدارک شناسایی معتبر به همراه نداشتنه باشند عدم ارایه مدرک از سوی آنها به منزله نقص و انصراف تلقی می شود.

وی با بیان این که مصاحبه های متاقضیان در هر مدرسه در یک بازده زمانی خاص انجام خواهد شد، گفت: مدت زمان انجام مصاحبه در مدارس به تعداد پذیرفته شدگان در آن مدرسه وابسته است.

مسؤول مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که اسامی نهایی پذیرفته شدگان در حوزه های علمیه برداران در 15 خرداد ماه و خواهران در 10 مرداد ماه اعلام خواهد شد، گفت: پس از انجام مصاحبه دوره تثبیت برای متقاضیان پذیرفته شده برگزار خواهد شد و از شرکت کنندگان در پایان دوره یک آزمون به عمل خواهد آمد که در پذیرش نهایی تاثیر گذار است.

حجت الاسلام مشرفی با بیان این که هدف از برگزاری دوره تثبیت برای طلاب آشنایی با دورس حوزوی و مباحث مطرح شده در حوزه است، گفت: متقاضیان در این دوره می توانند توان خود را برای تحصیل در حوزه و فراگیری دروس حوزی محک بزنند.

وی ضمن آرزوی توفیق برای متقاضیان ورود به حوزه های علمیه خراسان جنوبی، یادآور شد: تحصیل در حوزه های علمیه تنها محدود به فراگیری دروس مختلف نمی شود بلکه طلاب افزون بر فراگیری دروس مختلف و مرتبط با حوزه باید در زمینه تهذیب نفس و کسب فضایل اخلاقی و معنوی نیز کوشا باشند./968/ت302/ی

ارسال نظرات