۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۰۸۰۸۳
عضو خبرگان رهبری:

تبیین منابع دینی، مهم‌ترین وظیفه متخصصان دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن کریم در راس منابع دینی قرار دارد و بعد از آن سیره نظری و عملی اهل بیت (ع) اعم از احادیث، روایات و در مرحله سوم متخصصان دینی قرار می گیرند که وظیفه آنها تبیین منابع دینی و قرآن است.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز، عضو خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه  اظهار داشت: بر اثر تبلیغات بیگانگان و نفوذ فکری و فرهنگی آنها در همه جوامع اسلامی از جمله ایران اسلامی، باید قبول کنیم که از سبک زندگی اسلامی دور مانده‌ایم چرا که بسیاری از رفتارهای ما در زندگی اسلامی نیست، مصرف ما اسلامی نیست و تولید، سلیقه های زندگی، برخی سنت های غلط و مواردی از این دست اسلامی نیستند.

 

وی افزود: قرآن کریم در راس منابع دینی قرار دارد و بعد از آن سیره نظری و عملی اهل بیت (ع) اعم از احادیث، روایات و در مرحله سوم متخصصان دینی قرار می‌گیرند که وظیفه آنها تبیین منابع دینی و قرآن است.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برای فهم هر روایتی باید سند و دلالت آن مشخص و شناسایی شود، ادامه داد: تبیین معارف دینی باید به گفتمان اجتماعی تبدیل شود تا رواج یابد که در نتیجه آن بستر فرهنگی به وجود آید که در این بستر سبک زندگی اسلامی نیز به وجود خواهد آمد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطر نشان کرد: سبک زندگی اسلامی منبعث از قرآن کریم است و براساس مبانی قرآن پایه گذاری شده است بنابراین باید ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی را شناخت و در زمینه‌های مختلف از جمله فرزندپروری، همسرداری و زندگی اجتماعی مورد استفاده قرار داد.

 

وی با بیان این که برای اجرایی شدن سبک زندگی اسلامی باید از کلی گویی و کلیت مطالب خارج و وارد مصادیق شد که این وظیفه نخبگان می‌باشد، گفت: از سبک زندگی اسلامی در قرآن به عنوان حیات طیبه نام برده شده است که زندگی پیامبر (ص) به عنوان الگو برای این سبک معرفی شده است.

 

روش زندگی رهبر معظم انقلاب باید الگویی برای همه مسؤولان باشد

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر به آنچه که در قرآن آمده است توجه شود، بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می شود، افزود: روش زندگی بزرگان دین و همچنین رهبر معظم انقلاب باید الگویی برای همه مسؤولان باشد.

 

وی ادامه داد: مشی امام راحل و رهبر معظم انقلاب نشان می دهد کسانی که در راس امور هستند اگر بخواهند با سیره اسلامی رفتار کنند باید از زندگی تجملاتی پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز  با تاکید بر بازگشت به سبک زندگی اسلامی برای خارج شدن از این دایره باطل افزود: این مسأله آن قدر اهمیت دارد که اگر سالها خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور سخنان خود را به توضیح و تبیین ابعاد سبک اسلامی زندگی اختصاص دهند مبالغه نشده است.

 

وی در پایان گفت: برنامه ریزی ها در سال اقتصاد و فرهنگ باید براساس تغییر روش‌های زندگی به سوی سبک زندگی اسلامی باشد./1302/ت302/ی

ارسال نظرات