۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۰۸۰۸۵

میلاد امام حسین ترجمان پیوند محکم پاسداران انقلاب اسلامی با عاشورا

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: نام گذاری خجسته میلاد سالار شهیدان ترجمان پیوند مستحکم پاسداران انقلاب اسلامی با عاشورا در کربلا و پیمان جاودانه آنان با فرهنگ و ارزش های نهضت حسینی است.
حجت الاسلام فخري
حجت الاسلام سید محمد فخری، دبیر شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه  با تبریک میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است که باید به آن تمسک جسته و از روش و سیره این امام همام در زندگی استفاده کرد.
 
وی با بیان این که احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از تأکیدات این امام همام است، افزود: نظام اسلامی در شرایط نا‌باوری ابرقدرت های بزرگ به پیروزی رسید که‌ نظام نوپای برای شکل‌گیری و تثبیت در معرض خطر جدی دشمنان قرار داشت.
 
حجت الاسلام فخری با بیان این که نام گذاری خجسته میلاد سالار شهیدان ترجمان پیوند مستحکم پاسداران انقلاب اسلامی با عاشورا در کربلا و پیمان جاودانه آنان با فرهنگ و ارزش های نهضت حسینی است، ادامه داد: آمادگی همه جانبه، مستمر و هوشمندانه سپاه برای دفاع عاشورایی از آرمان ها و دستاوردهای سترگ انقلاب و منافع و مصالح ایران اسلامی دلالت دارد.
 
وی با بیان این که ازجمله ویژگی های بارز امام حسین (ع) نفس مطمئنه است، یعنی نفس به آرامش رسیده بود، اضافه کرد: حرکت، عروج از قوه به فعل است، درختی ­که نهال است با حرکت ­رشد می کند، شکوفا می شود و میوه نارس با حرکت می رسد.
 
دبیر شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: نفس لوامه ترمزی است که انسان  را کنترل و از خطرات باز می دارد چنان چه خداوند در قرآن کریم می فرماید "اگر شما یک قدم در راه خدا بردارید، خداوند ده قدم شما را کمک می کند" که البته این تفضل الهی، بستگى به میزان پاکى عمل و اخلاص و حسن نیت و صفاى قلب دارد.
 
وی با بیان این که میلاد امام حسین(ع) روز پاسدار است، چون پاسداران راه آن امام آزادگان را پیش گرفته اند و خوشا به حال کسی که در راه سرور شهیدان قرار گرفته است، اضافه کرد: ملت ایران با عنایات خدای متعال و در پرتو استقامت و تبعیت از ولایت به اوج سرافرازی و عزت جاودان می رسد چراکه خط مبارزه و جهاد که خط امام حسین (ع) است، انسان را به آرامش واقعی می رساند.
 
حجت الاسلام فخری با بیان این که حضرت امام خمینی (ره) با دید عمیق و آینده نگری و تجربه انقلاب های دنیا فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دادند، گفت:‌ در آغازین روزهای انقلاب، این نهاد تشکیل و در دوم اردیبهشت ماه سال 59 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
 
تولد سپاه پاسداران در شرایط بحرانی کشور
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به این که جوانانی که انقلاب را پی‌ریزی کرده بودند در این نهاد آغاز به فعالیت کردند، ادامه داد: در شرایطی که دستگاه های امنیتی منحل شده بود و نیروهای دیگر آمادگی نداشتند، سپاه در حین بحران در کشور متولد شد.
 
وی با بیان این که در روزهای آغازین انقلاب همه جای کشور با مشکلات بسیاری درگیر بود، اضافه کرد:‌ به لطف خداوند متعال و هدایت امام خمینی (ره) سپاه در طول چند ماه آن چنان فداکاری و جان فشانی در مقابل ضد انقلاب کرد که این امر موجب شد تا امام خمینی (ره) روز میلاد حضرت امام حسین (ع) را روز پاسدار نامگذاری کنند.
 
حجت الاسلام فخری افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره) با جهت دهی این روز و نام گذاری روز میلاد حضرت امام حسین(ع) موجب شد تا سپاه از اسلام، قرآن و انقلاب پاسداری کند./1302/ت302/ی
ارسال نظرات