۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۰۸۱۰۳
استاد حوزه علمیه قم:

برای تحقق شعار سال همه باید جهادی رفتار کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که رهبری با قید جهادی همه را درگیر بحث فرهنگ و اقتصاد کردند، گفت: این بیان رهبری نشان می‌دهد که همه برای تحقق شعار سال باید جهادی رفتار کنند.
کرسي آزاد انديشي - شاخصه هاي مديريت جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید عباس قدیمی نژاد استاد حوزه علمیه قم امروز در ششمین کرسی آزاد اندیشی حوزه با موضوع شاخصه‌های مدیریت جهادی که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت: باید به این مسأله توجه کرد که چرا رهبری مدیریت را به جهادی بودن توصیف می‌کنند.

وی شاخصه‌های مدیریت در قرآن و روایات را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در آیات و روایات هر رمان که اهمیت کاری را می‌خواهند نشان دهند از کلمه جهاد استفاده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های مدیران موفق، اظهار کرد: مدیر موفق، مدیری است که کارمندان خود را به خوبی درگیر کار و فعالیت کند و در این زمینه میان روح و جشم کارمندان جدایی نیندازد.

با تأکید بر این‌که رهبری با قید جهادی همه را درگیر بحث فرهنگ و اقتصاد کردند، افزود: این بیان رهبری نشان می‌دهد که همه برای تحقق شعار سال باید جهادی رفتار کنند.

وی با اشاره به تعریف کلمه جهاد، بیان کرد: اصل در جهاد این است که باید حق را احقاق و باطل را ابطال کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در مدیریت جهادی باید به اخلاص و نیت پاک اهمیت داد، ابراز کرد: سود آخرین اولویت کار جهادی است و نخستین اولویت آن اخلاص و نیت درست است.

حجت‌الاسلام قدیمی نژاد مدیریت حضرت یوسف(ع)، حضرت سلیمان(ع) و ذوالقرنین را از شاخصه‌های مدیریت جهادی در قرآن ذکر کرد.

وی با اشاره به آیات قرآن حفیظ و علیم بودن را از شرایط مهم مدیریت جهادی دانست و گفت: حفیظ یعنی نگهبان بودن و مدیر جهادی باید نگهبان و مراقب چیزی که به او سپرده شده باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مدیر جهادی باید بیش از آن چیزی که مورد نیاز است بداند و در عرصه‌های مختلف اطلاعات داشته باشد.

حجت‌الاسلام قدیمی نژاد مدیریت قمار بازانه، مدیریت سرایه داری، مدیریت دربان منشانه و مدیریت آتشنشانانه را خارج از محدوده مدیریت جهادی ذکر کرد./927/پ202/ن

ارسال نظرات