۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۲۰۸۱۷۸
امام جمعه آران و بیدگل:

کسی‌که خودش را جلوتر از ولی فقیه بداند بی بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: ائمه فرمودند ابوالفضل العباس(ع) نافذ البصیره بود یعنی کسی که شناخت عمیق داشت و امام خودش را شناخت.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد موسوي حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل یکشنبه شب درکنگره جهانی ابوالفضل العباس(ع) در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تبریک میلاد با سعادت امام حسین(ع) و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ابوالفضل العباس(ع) به قدری بصیر بود که با وجود این که برادر امام حسین(ع) بود اما او را مولا، سید، آقا و سرور صدا می کرد.

 

 

وی با تأکید بر تبلیغ و نهادینه کردن بصیرت ابوالفضل العباس(ع) در جهان بشریت افزود: در زمان اهل بیت(ع) به ویژه در روز عاشورا، پیروان اهل بیت(ع) دو گروه بودند برخی فرصت سوز و برخی فرصت ساز بودند هر چند فرصت سوزان افراد بی بصیرت بودند اما افراد بدی نبودند.

 

 

حجت الاسلام موسوی همچنین با اشاره به این که در عصر غیبت فقیه جامع الشرایط نماینده امام است گفت: بر اساس روایات ولی فقیه جانشین امام است لذا کسی‌که خودش را جلوتر از ولی فقیه بداند بی بصیرت است.

 

 

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در ادامه، برگزاری کنگره جهانی ابوالفضل العباس(ع) را به لحاظ عنوان عالی، عنوان غنی و قالب قوی متمایز از سایر کنگره های برگزار شده دانست و افزود: مزّین شدن این کنکره به نام ابوالفضل العباس(ع) که زبان از بیان فضائل این شخصیت عاجز و قلم یارای بیان فضائل اش را ندارد می تواند الگویی تمام عیار برای جهان اسلام باشد.

 

 

وی عنوان قداست و اتحاد را یکی از امتیازات کنگره اعلام کرد و گفت: استفاده از هنرهایی مانند مداحی، شعر آیینی، نقاشی، دل نوشته، کتاب، مقاله و... در این کنگره به غنای آن افزوده است.

 

 

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل پیشنهاد تأسیس شبکه ماهواره ای با عنوان ابوالفضل(ع) برای مقابله با شبکه ماهواره ای فدک را ضروری خواند و گفت: این شبکه ماهواره ای با حمایت های سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلستان دو جریان و دو تفکر افراطی گری و روشن فکرمابی در مقابل تفکر اسلام ناب محمدی ایستاده اند و با نام اسلام و تفکر اهل بیت تیشه به ریشه می زنند و چالش درست می کنند.

 

 

به گفته وی، افراطی گری آنان به حدی است که اگر به آنها گفته شود قمه زنی اشتباه است و فقهای ما آن را حرام کرده اند در جواب می گویند مقلد فقها نیستند و مقلد حضرت زینب هستند که سرش را به محمل زد و خون جاری شد ما نیز باید سر خود را به دیوار و یا قمه بزنیم تا خون جاری شود.

 

 

وی این افراطی گری را بی بصیرتی، نادانی و جهل دانست و یادآور شد: همین جهل و نادانی و بی بصیرتی بود که ذوالفقار امیرالمؤمنین(ع) را در نیام قرار داد و او را خانه نشین کرد و سید الشهدا را به مسلخ برد.

 

 

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: شبکه های ماهواره ای ضد دین اسلام که توسط سرویس های جاسوسی امریکا و انگلستان حمایت می شوند با لعن و ناسزا گویی فردی به نام یاسر الاحبیب می خواهند شیعه را تربیت، تقویت و تبلیغ کنند در حالی که امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین وقتی شنید صحابه اش معاویه را لعن می کنند فرمود شما حق ندارید لعن کنید و دشنام بدهید.

 

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: این جریان خطرناک روش فکرمابی متأسفانه در مقابل اسلام و تفکر اهل بیت(ع) به عنوان یک تفکر اعتقادی دیگر که آن هم به جنگ با مکتب اهل بیت آمده است و می گوید به جای این که تو سرخودتون بزنید توی سر دشمن بزنید و یا گریه نشانه ضعف است باید جشن بگیرید و یا این که بجای مجالس عزداری، مجالس علمی و آموزشی برگزار کنید.

 

وی با اشاره به این که اگر اینها را از شیعه بگیریم دیگر چیزی برای شیعه باقی نمی ماند افزود: ایجاد این تفکر در اذهان عمومی مردم توسط جریان روشن فکرمابی خطرناک است و تیشه به ریشه مکتب می زند.

 

 

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل تأکید کرد: این جریان خطرناک روشن فکرمابی متأسفانه به اسم تشیع و به اسم شیعه در مقابل مکتب اهل بیت(ع) ایستاده است.

 

 

حجت الاسلام موسوی گفت: امروز ما نیاز به بصیرت داریم و این کنگره باید بعنوان یک پایگاه بصیرت افزایی در مقابل این دو تفکر روشن فکری غربی و افراطی گری به تأسی از قمر بنی هاشم باید دنیا را ابوالفضلی کنید.

 

 

لازم به توضیح است؛ افتتاحیه کنگره ابوالفضل العباس(ع) که همراه با تقدیر از سید عباس ناصری پدر دو شهید و عضو هیأت امنای مسجد قمر بنی هاشم کاشان، نواختن زنگ حیدری و چاوشی خوانی بود از کتاب تشنه تر از آب حجت الاسلام مهدی خُدّامیان آرانی با حضور حجت اسلام سید محمد موسوی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل درمجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه آزاد زنجان و معاون عمرانی حسینیه اعظم زنجان و ابوشهیدان سید عباس ناصری نژاد رونمایی شد.

 

 

گفتنی است، در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از کتاب های حجت الاسلام مهدی خدامیان، نمایشگاه عکس سعید بوجار هنرمند عکاس آران و بیدگلی برای علاقمندان دایر شده بود./1307/پ201/ب

ارسال نظرات