۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۰۸۱۹۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

آرامش خانواده از شاخصه های زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی رسیدن به آرامش را سومین مشخصه سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: هدف از زندگی مشترک رسیدن به آرامش است که عبادت و خوشبختی زیر سایه آرامش است.
حجت الاسلام فتاحي معاون تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمد فتاحی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: انسان در زندگی نیاز به سبک و زندگی خاصی دارد و باید این سبک زندگی مطابق فطرت و ساختار روحی و جسمی انسان تنظیم شده باشد.

  

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: تقلید از سبک و شیوه های غربی از طریق اینرنت و ماهواره اساس زندگی را از بین برده و موجب از هم پاشیدن خانواده می شود.

 

وی طلاق را نمونه بارز الگوگیری از سبک زندگی غربی خواند و گفت: آمار طلاق در استان آذربایجان غربی قابل ذکر نیست و نگران کننده است.

 

حجت الاسلام فتاحی طلاق های عاطفی در خانواده ها را به علت نبودن سبک زندگی صحیح و از بین رفتن روابط اعضای خانواده اعلام کرد.

 

وی با بیان این که آشنایی با سبک زندگی فاطمی و علوی زندگی خانواده ها را بانشاط و مستحکم می کند، تصریح کرد: اولین قدم در سبک زندگی فاطمی و علوی" معرفت النفس" یا خودشناسی است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به این که باید در کنار نیازهای جسمی به نیازهای روحی افراد نیز توجه شود، بیان داشت: با شناخت بعد روحانی و متعالی وجود انسان می توان برای زندگی برنامه ریزی کرد.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص خلقت انسان، خاطرنشان کرد: انسان ها به طور فطری خلیفه و جانشین خداوند بر روی زمین هستند و خداوند ظرفیت عالی علمی را در وجود انسان نهادینه کرده است.

 

حجت الاسلام فتاحی مشخص شدن هدف را از دومین شاخصه های سبک زندگی فاطمی خواند و گفت: هدف از زندگی عبد بودن است و انسان باید بداند که تمام هستی برای اوست و او برای خداوند متعال است.

 

وی تصریح کرد: اگر تنها هدف زندگی خود را خدا بدانیم معنای واژه ها در زندگی انسان فرق خواهد کرد چرا که فقر عامل شکست و لهو و لعب عامل شادی نیست بنابراین هر آن چه انسان را از خداوند که هدف اصلی زندگی است دور کند، شکست و هر آنچه موجب تقرب به خداوند باشد عامل پیروزی است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی رسیدن به آرامش را سومین مشخصه سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: هدف از زندگی مشترک رسیدن به آرامش است که عبادت و خوشبختی زیر سایه آرامش است.

 

وی افزود: پول، مقام، ثروت مایه خوشبختی زندگی انسان ها نیست و آرامش در زندگی بهترین سرمایه است که می تواند به بهترین زندگی منجر شود.

 

حجت الاسلام فتاحی با بیان این که باید در زندگی معیار مشخص و ثابتی برای تصمیم گیری و قضاوت باشد خاطرنشان کرد: امروزه معیار قضاوت و تصمیم گیری سخن و حرف دیگران است این درحالی است که تنها معیار ثابت و مشخص برای قضاوت و تصمیم گیری فقط خداوند است که متاسفانه امروزه فراموش شده است./1301/ت302/ب

ارسال نظرات