۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۰۸۱۹۸

طرح نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه امامزادگان زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به این که هدف از اجرای طرح نشاط معنوی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است، بیان کرد: یکی از رویکردهای اجرایی شدن این طرح برقراری ارتباط معنوی بین جوانان و امامزادگان به عنوان اماکن متبرکه است.
حجت الاسلام خدابنده لو

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به اقدامات مختلف سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، اقدامات مختلفی انجام می‌دهد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا سالانه بیش از 35 عنوان برنامه فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرایی می‌شود که این برنامه‌ها به صورت مناسبتی و مستمر در طول سال اجرایی می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه به اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه و امامزادگان زنجان اشاره و تصریح کرد: این طرح در ایام تابستان و در جوار بقاع متبرکه اجرایی می‌شود که البته این طرح معنوی ویژه دانش‌آموزان سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است.

 

حجت الاسلام خدابنده لو در ادامه با اشاره به این که هدف از اجرای طرح نشاط معنوی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است، بیان کرد: یکی از رویکردهای اجرایی شدن این طرح برقراری ارتباط معنوی بین جوانان و امامزادگان به عنوان اماکن متبرکه است.

 

این مسؤول با بیان این که سازمان اوقاف با اجرایی کردن این طرح در تلاش است تا بنیه دینی، اعتقادی و معرفتی جوانان را تقویت نماید ابراز داشت: در تلاش هستیم با امید خداوند متعال اجرای این طرح سبب ارتقای سطح معرفتی و معنوی جوانان شود و لذا با همین دیدگاه طرح تابستانی نشاط معنوی در امامزادگان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خدابنده‌لو در ادامه به دیگر اهداف سازمان اوقاف از اجرای طرح نشاط معنوی اشاره و تصریح کرد: بهینه‌سازی اوقات فراغت و تقویت بنیه مذهبی و دینی جوانان و نوجوانان، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و ایجاد حلقه‌های معرفتی در راستای ارتقای سطح آگاهی جوانان از دیگر اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در پایان با بیان این که در قالب طرح مذکور برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود، افزود: در این طرح کلاس‌های قرآن، احکام و عقاید، اردوهای یک روزه و انواع رشته‌های ورزشی اجرا می‌شود که در این راستا ثبت‌نام از دانش‌آموزان در طرح نشاط معنوی از 10 خرداد ماه آغاز شده و کلاس‌های آموزشی این طرح نیز پس از پایان فصل مدارس تشکیل خواهد شد. /949/ت302/ب

ارسال نظرات