۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۰۸۲۵۴
حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی:

حماسه عظیم 15 خراد پیوند دهنده عاشورا و انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به حماسه 15 خرداد اشاره کرد و با بیان این که این حماسه عظیم پیوند دهنده عاشورا و انقلاب اسلامی بود، گفت: 15 خرداد حماسه ماندگاری است که برای همیشه جاودان خواهد ماند.
دومين همايش طلايه داران انقلاب اسلامي - ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم رسولی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز در دومین همایش طلایه داران انقلاب اسلامی که به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد در مجتمع اهل بیت(ع) ساری برگزار شد، با اشاره به این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و حضور در صحنه ملت ایران به پیروزی رسید، گفت: امروز انقلاب اسلامی الگوی ملت های آزاده جهان قرار گرفته است.

 

وی انقلاب اسلامی را پرچم دار گفتمان استکبار ستیزی در جهان دانست و افزود: امام خمینی(ره) با آغاز نهضت انقلاب و پیروزی آن در سال 57، گفتمان مقابله با استکبار و استعمار را دنیا نهادینه کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محلاتی با بیان این که امام راحل هیچ گاه در برابر ظلم و ستم جهانخواران سکوت نکردند، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در همه دوران عمر بابرکت خود در برابر ظلم و ستم جهانیان با اقتدار ایستادند و حقوق ملت های آزاده دفاع کردند.

 

عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این که امام خمینی(ره) از هیچ کوششی برای احیاء اسلام ناب فروگذار نکردند، تصریح کرد: امروز اندیشه اسلام ناب محمدی به برکت تلاش های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جوامع مختلف به خوبی نهادینه شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی به تلاش دشمنان برای تضعیف گفتمان امام راحل در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: علیرغم همه تلاش ها و توطئه ها اندیشه های ناب امام خمینی(ره) همچون خورشیدی در جوامع اسلامی و غیر اسلامی می تابد و چراغ راه ملت های آزاده جهان است.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که جامعه امروز ما به ویژه نسل جوان کشورمان نیازمند بهره گیری بیشتر نسل جوان از اندیشه های ناب امام خمینی(ره) هستند، خاطرنشان کرد: نسل جوان کشورمان تشنه بهره گیری از اندیشه های ناب امام خمینی(ره) هستند و این رسالت مسؤولان دینی و فرهنگی است که این اندیشه ناب را در میان آنها ترویج و نهادینه کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود به حماسه 15 خرداد اشاره کرد و با بیان این که این حماسه عظیم پیوند دهنده عاشورا و انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: 15 خرداد حماسه ماندگاری است که برای همیشه جاودان خواهد ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی با بیان این که 15 خرداد در نگاه ملت ایران یوم الله است، بیان داشت: این حماسه عظیم همواره در ذهن ملت ایران ماندگار خواهند ماند و هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

 

وی حماسه 15 خرداد را مبدأ جنبش انقلاب عظیم ملت ایران علیه ظلم و استبداد دانست و بیان داشت: این حماسه زمینه ای را برای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در 22 بهمن 57 را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران با آراء ملت شکل گرفت، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه رأی و حضور ملت در صحنه های مختلف در عرصه جهانی مورد توجه است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات