۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۰۸۲۶۲
حجت الاسلام قهرمانی:

ماه شعبان فرصتی برای تهذیب نفس و خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به آفت های مسیر راه طلبه، اظهار داشت: گناه آفت است و با طلبگی سازگار نیست چراکه گناه انسان را از رسیدن به بسیاری از توفیقات دور می کند.
حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی عصر روز دوشنبه در جمع اساتید، مسؤولان و طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب گفت: گناه آفتی است که با طلبگی سازگاری ندارد؛ طلاب باید حتی از گناهان کوچک بپرهیزند و حتی از مکروهات اجتناب کنند.

 

وی طلاب و روحانیون را به رعایت تقوا و فضیلت های اخلاقی توصیه کرد و گفت: همه دست به دست هم داده اند تا طلاب سرباز خوبی برای امام زمان باشند و مردم به سراغ روحانی با تقوا و فاضل می روند و برای الگو گیری از آن ها باید هم به روح خود و هم به جسم خود برسیم.

 

مدیر حوزه های علیمه آذربایجان غربی با دعوت طلاب به ورزش تصریح کرد: در کنار تهذیب نفس باید بتوانیم جسم خود را برای خدمت به اسلام و تبلیغ دین آماده کنیم که لازمه رسیدن به این اهداف ورزش و تغذیه سالم است.

 

وی افزود: همه طلاب باید ورزش روزانه داشته باشند تا با نشاط بتوانند به تهذیب و تحصیل ادامه دهند.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به اهمیت ورزش گفت: جسم سالم نباشد نمی تواند در بعد معنوی و تحصیل فعالیت کند و این ضعف جسمی ما را از فعالیت های علمی و فرهنگی باز می دارد.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ورزش تصریح کرد: ورزش و تربیت بدنی باید جزو برنامه روزانه باشد بنابراین مسؤولان و مدیران حوزه در خصوص امر ورزش و تربیت بدنی طلاب برنامه ریزی کرده و به آن دقت کافی و کامل داشته باشند.

 

خواب بین طلوعین طلبه را سلب توفیق می کند

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی به نکات مهمی در خصوص برنامه ریزی شخصی طلاب اشاره کرد و گفت: خواب بین طلوعین به ضرر طلبه است و طلبه را سلب توفیق می کند.

 

وی بی حرمتی به استاد، غیبت استاد و خواب بین طلوعین را از عوامل سلب بسیاری از توفیقات دانست و اظهار داشت: در بین الطلوعین رزق و روزی مادی و معنوی به انسان عطا می شود بنابراین باید تلاش کرد که بین الطلوعین در خواب نباشیم.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به اهمیت نماز شب افزود: نماز شب و احترام به استاد از عوامل توفیقات است و رزق و روزی مادی و معنوی با نماز شب فراهم می شود.

 

وی با اشاره به شخصیت اویس قرن خاطرنشان کرد: همه عالم رو به مدینه به پیامبر اکرم (ص) سلام می کنند ولی پیامبر رو به یمن می کند و به اویس قرن سلام می کند.

 

 مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی این توفیق اویس قرن را آثار عبادت و ذکر دانست چرا که اویس قرن ذاکر، ساجد و راکع بود.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به نماز شب و سجده های طولانی علمای گذشته افزود: باید تلاش کنیم مانند اویس قرن باشیم تا بتوانیم به مراحل بالای معنوی و قله سعادت برسیم.

 

وی درپایان ماه شعبان را فرصتی طلایی یاد کرد و گفت: طلاب باید از فرصت طلایی و استثنایی شعبان برای خودسازی استفاده کنند./936/پ202/ب

ارسال نظرات