۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۰۸۲۸۰

تروریست های اروپایی بلای جدید در قاره سبز

خبرگزاری رسا ـ با شناسایی هویت مظنون فرانسوی مرتبط با تیراندازی مرگبار هفته گذشته در موزه یهودیان بروکسل گمانه زنی ها درباره ارتباط این حادثه با تروریست ها در سوریه قوت گرفت.
تروريست هاي آلماني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در خبری، گفت: با شناسایی هویت مظنون فرانسوی مرتبط با تیراندازی مرگبار هفته گذشته در موزه یهودیان بروکسل گمانه زنی ها درباره ارتباط این حادثه با تروریست ها در سوریه قوت گرفت.


این تصاویر ثبت شده از سوی دوربین های مدار بسته متعلق به مهدی نموش، شهروند 29 ساله فرانسوی است که در شهر مارسی در جنوب فرانسه
و در حالی که یک کلاشنیکف و یک کلت به همراه داشته از سوی پلیس دستگیر شده است.

 

جوئل میلکه، وزیر کشور بلژیک خواستار پیشگیری از گرایشات افراطی در بین جوانان شد و گفت: اگر تحقیقات یافته های ما را تأیید کند، این نخستین حمله فردی است که قبل از ورود به فرانسه در سوریه بوده است.

 

وی افزود: این موضوع نگران کننده است و مستلزم پیش گرفتن رویکردی جامع برای پیشگیری است.

 

از سوی دیگر برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه نیز با تأکید بر ضرورت افزایش نظارت و کنترل شبکه های تروریستی، بیان داشت: جلسه آینده بین وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا و همتایانشان در اردن، تونس، مراکش و ترکیه درباره اتخاذ شیوه هایی برای بهبود جریان اطلاعات بین سرویس های اطلاعاتی ما و با هدف افزایش نظارت بر شبکه های تروریستی در تمام نقاط اتحادیه اروپا، مرزهای آن، ایستگاه های قطار و فرودگاه ها است.

 

گفتنی است، در جریان تیراندازی شنبه گذشته در موزه یهودیان بروکسل یک زوج رژیم صهیونیستی و یک کارمند زن فرانسوی موزه کشته شدند، یک کارمند مرد بلژیکی موزه نیز که در جریان تیراندازی به شدت آسیب دیده بود در وضعیت بحرانی به سر می برد./993/1409/ح

ارسال نظرات