۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۰۸۳۲۱
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان:

تکریم جانبازان احترام به خون شهداست

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان گفت: جانباز دائم الایثار است به این معنا که بعد از ایثارگری به درجه جانبازی نائل می شود.
حجت الاسلام حسن انتصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن انتصاریان، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان عصر دوشنبه در آیین روز جانباز در سالن اجتماعات فیض دانشگاه کاشان با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل ‌العباس(ع)، اعیاد شعبانیه و روز جانباز اظهار داشت: جانباز خودش هدف دارد و در همه حال و همیشه در حال ایثارگری است.

 

وی با اشاره به این که یکی از صحابه نزد امیرالمؤمنین(ع) آمد و گفت ایثار به چه معنایی است، حضرت علی(ع) نیز ایثار را در سه جمله معنا کرد و افزود: ایثار یعنی توجه به دیگران و تلاش برای رفاه و آسایش دیگران، و دیگران را بر خود ترجیح دادن، ضمن این که عالی ترین عبادت ایثار جانبازی است به این معنا که جانبازان ما دائما در حال عبادت هستند.

 

حجت الاسلام انتصاریان جانبازی را بالاتر از همه نیکی ها و ایثار دانست و یادآور شد: بالای هر خیری یک خیر دیگری است و بالاتر از هر نیکی یک  نیکی دیگری است، اما بالاتر از ایثار و جانبازی هیچ نیکی وجود ندارد.

 

وی افزود: در ایثار هیچ کسی به عظمت امیرالمؤمنین(ع) و ائمه اطهار نمی رسد و اگر قرار باشد افرادی به این بزرگواران نزدیک باشند، نزدیکترین افراد جانبازان سرافراز هستند.  

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان گفت: زمانی که انسان به مرحله جهاد می رسد برای خودش آینده خداپسندانه ای را ترسیم می کند.

 

حجت الاسلام انتصاریان ورود به صحنه جهاد را ریسک بزرگی دانست و گفت: پیش بینی جانبازی، اسارت، شهادت و برگشتن از جهاد قابل پیش بینی نیست و کسی که وارد عرصه جهاد می شود پیش بینی همه چیز را داشته است. 

 

به گفته وی، زمانی می توان به عظمت یک جانباز پی بردکه نمی داند چه اتفاقی برایش خواهد افتاد لذا جانباز عالی ترین و بالاترین مرحله ای را که برای خود پیش بینی می کند این است که ممکن است جسم او در راه خدا از دست برود و برگشت جسمی برای او وجود نداشته نباشد.

 

وی افزود: خیلی از حکما در زمینه رفتن و برنگشتن آن هم در جاهایی که احتمال بدهند جان خود را از دست می دهند و هیچگونه راه برگشتی برایش وجود ندارد عقب نشینی می‌کنند.   

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان در ادامه سفارش بر ولایت مداری، بهبود وضعیت فرهنگی جامعه و ثابت قدم بودن در خط ولایت و نظام را تنها مطالبات جانبازان و ایثارگران دانست و گفت: جانبازان این سربازان امام زمان(عج) و ولایت و رهبری حتی یک مطالبه مادی ندارند.

 

حجت الاسلام انتصاریان در ادامه تکریم از جانبازان و ایثارگران را احترام به خون شهدا قلمداد کرد و بیان داشت: جانبازان شهدای زنده به جای مانده از کاروان شهدا هستند که با تقدیم قسمتی از بدنشان، دین خود را به انقلاب ادا کردند.

 

وی افزود: احترام و توجه به جانبازانی که در هشت سال دفاع مقدس همراه با شهدا در سنگرهای جنگ حق علیه باطل  و در راستای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب با دشمنان مبارزه کردند در حقیقت احترام و پاسداشت از خون شهدا است و این امر بر همه آحاد جامعه واجب است.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان متذکر شد: جانبازان برای رسیدن به درجه رفیع جانبازی با اهدای عضوی از اعضای بدن خود با خدا معامله کرده‌اند.

 

حجت الاسلام انتصاریان، وظیفه جانبازان را در تهاجم فرهنگی دشمن بعد از جنگ سخت یاد آور شد و گفت: جانبازان باید با ترویج افکار و اهداف سازنده و سرنوشت‌ساز شهدا در جامعه، مردم را در برابر توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم بیمه کنند./1307/پ203/ب

ارسال نظرات