۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۰۸۳۴۸
همزمان با تعطیلات تابستانی؛

طرح نشاط معنوی در 32 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رساـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی طرح نشاط معنوی در 32 امامزاده و بقعه متبرک شاخص این استان با حضور 33 مبلغ روحانی از حوزه علمیه قم و مشهد و نیز شماری از روحانیان بومی برگزار می شود.
جلسه نشاط معنوي اوقاف خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تابستان امسال طرح نشاط معنوی در 32 امامزاده و بقعه تبرک شاخص شهرستان های هشت گانه استان برگزار می شود.

 

به گفته وی طرح مزبور که از سه سال پیش و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته با هدف تقویت اعتقادات دینی نسل جوان، ترویج فرهنگ اسلامی و غنابخشی به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: تابستان امسال این طرح در 32 امامزاده خراسان شمالی شامل هفت امامزاده در شهرستان بجنورد، شش امامزاده در اسفراین، شش مورد در شیروان، پنج بقعه در فاروج، پنج بقعه در شهرستانهای گرمه و جاجرم و سه امامزاده نیز در شهرستان مانه و سملقان اجرا می شود.

 

وی با اشاره به این که در اجرای طرح مزبور 33 روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم و مشهد و شماری از روحانیان حوزه های علمیه استان خراسان شمالی همکاری می کنند، افزود: ثبت نام از متقاضیان حضور در دوره های طرح نشاط معنوی در استان از دهم تا سی و یکم خرداد ماه امسال با مراجعه به اداره کل و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های خراسان شمالی، مراکز قرآنی و مسؤولان فرهنگی بقاع متبرکه مجری طرح صورت می گیرد و کلاس ها با آغاز تابستان در جوار امامزاده ها و بقاع متبرک دایر می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی و برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی، کلاس های آموزشی مختلف از جمله احکام، معارف اسلامی، اصول عقاید و حفظ قرآن کریم، آموزش قرآن به ویژه در بخش حفظ و تفسیر، پرسش و پاسخ مذهبی، آموزش کتاب الفبا تا خدا، نقاشی و ... را برخی از برنامه های پیش بینی شده در طرح نشاط معنوی تابستانی در استان خراسان شمالی برشمرد.

 

وی با بیان این که طرح تابستانی نشاط معنوی برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و در دو گروه خواهران و برادران برگزار می شود، اظهار داشت: علاوه بر کلاس ها و دوره های عمومی، در این طرح سه نوع کتاب آموزشی«الفبا تا خدا» ویژه دوره ابتدایی، «30 راه 30 نشانه» ویژه مقطع راهنمایی و «نردبان ها و پرتگاه های زندگی» ویژه مقطع متوسطه آموزش داده می شود.

 

به گفت حجت الاسلام سهرابی در پایان طرح تابستانی نشاط معنوی اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، به شرکت کنندگان گواهینامه شرکت در کلاس های این طرح اعطا می شود و علاوه بر این از برگزیدگان طرح نیز با اهدای جوایزی تجلیل خواهد شد.

 

گفتنی است، تابستان پارسال طرح نشاط معنوی در جوار 23 امامزاده و بقعه شاخص استان خراسان شمالی با شرکت حدود دو هزار دانش آموز برگزار شد و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان پیش بینی کرد که امسال نیز حدودا همین تعداد در دوره های طرح نشاط معنوی استان شرکت کنند.

 

هم اکنون در خراسان شمالی 154 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات