۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۰۸۴۰۹
دبیر شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

اندیشه های امام خمینی مسیر تاریخ را دگرگون کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امام راحل با اندیشه های بلند الهی و تلاش های صادقانه خویش، مسیر تاریخ را دگرگون کرد و سر منشأ تحولات عظیمی در ایران و جهان شد.
حجت الاسلام فخري

حجت الاسلام سید محمد فخری، دبیر شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: امام راحل با اندیشه های بلند الهی و تلاش های صادقانه خویش، مسیر تاریخ را دگرگون کرد و سر منشأ تحولات عظیمی در ایران و جهان شد.

 

وی افزود: امام راحل تمامی ویژگی ها و صفات متقین را از جمله تقوای الهی، ایمان به خدا، صداقت، تواضع، جهاد برای خدا را دارا بودند ضمن این که ایشان بزرگ ترین مرجع تقلید عصر کنونی هستند.

 

دبیر شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: امام خمینی (ره) فیلسوفی الهی، عارفی ربانی، فقیهی اصولی و مرجع تقلید مردم و در عین حال رهبر و بنیان گذار انقلاب اسلامی در ایران و خاری در چشم مستکبران بود که با اتصال به خداوند متعال و حمایت مردم، قدرت های استکباری جهان را خوار و خفیف می دانست چون شجاعت، بی باکی و قاطعیت از مهم ترین ویژگی های شخصیتی ایشان بود.

 

وی با بیان این که امام راحل در برابر قدرت بزرگی هم چون آمریکای جهان خوار که هیچ کس جرات ایستادگی در مقابلش را نداشت، ایستاد و فرمودند "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، اضافه کرد: این مهم نشان از بزرگی و عظمت روح بلند ایشان داشت.

 

حجت الاسلام فخری خاطرنشان کرد: پس از امام راحل، امام خامنه ای نیز ویژگی های شخصیتی امام بزرگوار را دارا هستند و با اعتقاد خدایی، به عنوان ولی امر مسلمین جهان در مقابل جهان استکبار و جبهه کفر ایستاده اند تا ایران در اوج عزت و افتخار قرار گیرد.

 

وی با بیان این که یکی از ویژگی های بارز امام (ره) خلوص و مردمی بودن او در سطح جهان اسلام بود، گفت: کاری را که ایشان انجام می داد وظیفه خدایی خویش می پنداشت و تأکید می کرد هر کاری که برای خدا باشد هیچ مشکلی در آن به وجود نمی آید و بدون تردید به برگ و بار خواهد رسید.

 

حمایت از مظلومین مهم ترین شاخصه شخصیتی امام خمینی (ره) بود

 

دبیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب برای تقویت و نیرومندی جهان اسلام تلاش می کرد و عزت و عظمت مسلمانان را در گرو عمل کردن به اسلام می دانست، چنان چه با ظالم دشمنی داشت و همواره فریادی بر علیه مستکبرین جهان سر می داد و از مظلوم حمایت می کرد.

 

وی یکی دیگر از ویژگی های حضرت امام خمینی (ره) را داشتن عرفان بالای ایشان دانست و افزود: امام راحل در حالی که بر تمام علوم رایج حوزه، تسلط کامل داشت در بعد عرفان تبحر خاصی پیدا کرده بود و همه این علوم را در خدمت معرفت به خدا می دانست.

 

حجت الاسلام فخری ادامه داد: امام خمینی معرفت و ایمان به خدا را بالاترین عمل می دانست که بر همین اساس عالم را محضر خدا دانسته و هیچ وقت کار غیر خدایی انجام نمی دادند.

 

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) یک شخص جامعی بود که علاوه بر تمام ابعاد شخصیتی، تیزهوشی، شعور کم نظیر و فراست ایشان در امور اداری سیاسی کشورش، نام او را در تاریخ ماندگار کرد./1302/ت302/ب 

ارسال نظرات