۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۰۸۴۱۳
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مواضع و فرمایشات رهبر انقلاب تبیین خط امام است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ولایت مداری، کفر ستیزی، ساده زیستی، همراهی پا برهنگان و مستضعفان را از مسلمات خط امام خمینی(ره) دانست و گفت: خط امام(ره) برای کسانی که غرض و مرض نداشته باشند کاملا مشخص است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني

 حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که خط امام(ره) در سخنان و دست نوشته های ایشان کاملا مشخص است، اظهار داشت: در حال حاضر باید این خط را در مواضع رهبر معظم انقلاب جستجو کرد چراکه ایشان قدم بر جای قدم های امام(ره) گذاشته است.

 

وی افزود: کسی که غرض و مرض نداشته باشد راه امام(ره) برایش روشن است و می تواند آن را دنبال کند؛ کسانی که در مقام حرف خود را دنباله رو امام(ره) معرفی می کنند اما عملا برخلاف آن رفتار می کنند قطعا در خط امام نیستند.

 


مدیر حوزه های علمیه استان همدان تکیه بر اسلام را یکی از شاخصه های مهم امام(ره) دانست و گفت: امام فرمودند من به جمهوری اسلامی رأی می دهم نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ زمانی که می خواستند مجلس شورای ملی را افتتاح کنند ایشان فرمودند مجلس شورا باید اسلامی باشد؛ امام(ره) تأکید داشت که در سایه مکتب همه بخش های نظام شکل بگیرد.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به این که امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب کفر ستیزی را دنبال می کرد، ابراز داشت: اگر کسی بخواهد در مسائل سیاسی دنباله رو خط امام(ره) باشد باید بداند که ایشان هیچ گاه زیر بار ظلم نرفت و همواره خط مشی سیاسی ایشان نه شرقی و نه غربی بود.


وی با بیان این که امام(ره) در مسأله بیت المال و حفظ آن دقیق بودند، گفت: همچنین ساده زیستی عموم مسؤولان، از قشر مرفه نبودن و از میان پابرهنگان و همراه آنان بودن، از مسلمات خط امام(ره) است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ولایت مداری را خط مشی روشن حضرت امام دانست و بیان داشت: ایشان فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند؛ اهمیتی که امام(ره) برای این موضوع قائل بودند بر هیچ کس پوشیده نیست و جای شک و شبهه در این مورد نیست چراکه در عمل و در ده ها سخنرانی و دست نوشته، بارها بر این مسأله تأکید کردند.


مدیر حوزه های علمیه استان همدان افزود: پشتیبانی از ولی فقیه یعنی اگر امروز فرمود صلح یا جنگ همه بدون چون و چرا بپذیرند؛ اگر امروز فرمود ارتباط با آمریکا به هیچ وجه به صلاح نیست گوش بدهیم و اطاعت کنیم؛ باید در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیرو ولی فقیه باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در تشریح آثار ارزشمند امام راحل، گفت: اگر کسی بخواهد در مسائل شرعی و واجبات اسلام از نظریات ایشان استفاده کند می تواند به توضیح المسائل و یا کتاب تحریرالوسیله امام(ره) مراجعه کند؛ هر کس علاقه مند باشد که از جزئیات نظریات ایشان در بخش های مختلف آگاه شود، مجموعه کتاب های صحیفه نور به این منظور در دسترس عموم قرار گرفته است./928/ت302/ج

ارسال نظرات