۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۰۸۴۲۷

بازدید مدیر حوزه های علمیه کشور از حوزه علمیه رشت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور امروز از حوزه علمیه امام علی(ع) رشت بازدید کرد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور امروز از حوزه علمیه امام علی(ع) رشت بازدید کرد.

 

بر اساس این گزارش، در این بازدید که حجت الاسلام والمسلمین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز حضور داشت، مدیر حوزه های علمیه کشور از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه علمیه جامع قرار گرفت.

 

آیت الله حسینی بوشهری در این بازدید با تجلیل از تلاش بی وقفه نماینده ولی فقیه در گیلان به منظور احداث حوزه علمیه امام علی(ع) رشت بر ضرورت تقویت و حمایت از این مرکز عظیم علمی تأکید کرد.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه امام علی(ع) رشت به عنوان یک مرکز عظیم علمی در آینده ای نزدیک به یک قطب علمی در کشور تبدیل خواهد شد، افزود: حمایت و پشتیبانی از تکمیل  این حوزه علمیه در جهت رونق علمی در منظقه بسیار ضروری است.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود افزود: با تکمیل فازهای بعدی این حوزه علمیه به ویژه کتابخانه، این مرکز علمی به یک فضای پژوهشی در حوزه معارف اسلامی تبدیل خواهد شد.

 

آیت الله حسینی بوشهری همچنین بر رونق جدی دیگر مدارس علمیه شهرستان ها تأکید کرد و گفت: مدارس علمیه سراسر استان گیلان باید فعالیت های خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند و همگام با حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) حرکت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه درگیلان نیز در این بازدید بر ضرورت حمایت همه جانبه از برنامه های توسعه این حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت تأکید کرد و گفت: رونق همه کلیه های علمی، پژوهشی و فرهنگی این حوزه به عنوان مرکز مهم علمی در منطقه بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

به گزارش رسا، حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت در زمینی به مساحت 40 هکتار و زیربنای 71 هزار متر مربع با ظرفیت پذیرش بیش از دو هزار طلبه دارای 396 حجرع است که مهر ماه سال گذشته با حضور حضرت آیت الله سبحانی افتتاح شد.

 

گفتنی است، کتابخانه این حوزه علمیه با زیربنای هزار و صد مترمربع گنجایش 36 هزار جلد کتاب را دارا است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات