۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۰۸۴۳۸

آمریکا: دولت وحدت ملی فلسطین را حمایت می کنیم/رژیم صهیونیستی: دولت ملی فلسطین تروریست است

خبرگزاری رسا ـ مردم غزه روز دوشنبه به مناسبت تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین که با مشارکت حماس و فتح تشکیل شده، به خیابان ها آمده و شادی کردند.
توافق حماس و فتح

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز، مردم غزه روز دوشنبه به مناسبت تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین که با مشارکت حماس و فتح تشکیل شده، به خیابان ها آمده و شادی کردند.

 

صبح دوشنبه دولت وحدت ملی فلسطین ادای سوگند کرد، در دولت جدید «رامی حمدالله» به عنوان نخست وزیر و «ریاد المالکی» به عنوان وزیر خارجه انتخاب شدند.

 

در این دولت فردی که عضو حماس باشد حضور ندارد و وزاری آن متشکل از تکنوکرات های مورد توافق حماس و فتح هستند.

 

مارک رگو، سخنگوی رژیم صهیونیستی، گفت: رییس جمهوری عباس در موضوع صلح یک قدم به عقب برداشت، او یک سازمان تروریستی بی رحم را در دولت جدید پذیرفته که مسؤول مستقیم قتل صدها شهروند بی گناه است، این گروهی است که خواستار نابودی کشور من است.

 

در واکنشی دیگر جین پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اظهار داشت: ما این دولت را با اقداماتش قضاوت خواهیم کرد، بر اساس آن چه که تاکنون می دانیم، قصد داریم با این دولت کار کنیم، ولی از نزدیک نظاره گر خواهیم بود تا از اجرای اصولی که رییس جمهوری عباس امروز خاطر نشان کرده است، اطمینان حاصل کنیم.

 

گفتنی است، دو بخش کرانه باختری و نوار غزه از سال 2007 میلادی با انتخاباتی که به قدرت گرفتن حماس در غزه انجامید، به طور جداگانه از سوی فتح و حماس اداره می شده است./993/1409/ح

ارسال نظرات