۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۰۸۴۴۰

حمله هوایی دولت اوکراین به جدایی طلبان

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور اوکراین از ساکنان منطقه دونتسک، در شرق اوکراین خواست از منازل خود به خاطر درگیری میان نیروهای دولتی و شورشیان حامی روسیه بیرون نیایند.
اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از صدای آمریکا، آرسن آواخوف، وزیر کشور اوکراین از ساکنان منطقه دونتسک، در شرق اوکراین خواست از منازل خود به خاطر درگیری میان نیروهای دولتی و شورشیان حامی روسیه بیرون نیایند.

هشدار روز سه شنبه وزیر کشور اوکراین یک روز پس از آن صادر می شود که صدها نفر از جدایی طلبان مسلح حامی روسیه، اوایل روز دوشنبه به تأسیسات دولتی نزدیک مرز روسیه حمله کردند و با نیروهای دولتی درگیر شدند، در این حمله هفت نفر کشته شدند.

ولادیسلاو سلزنیوف، یک سخنگوی عملیات «ضد ترور» اوکراین، گفت: حدود 200 نفر شبانه با استفاده از سلاح های سبک و مسلسل به یک پاسگاه گشت مرزی، در 30 کیلومتری مرز روسیه حمله کردند که
تک تیرانداز ها نیز به این پاسگاه شلیک کردند.

وی افزود: ارتش درخواست حمله هوایی کرد، ولی هواپیما ها قادر نبودند به مهاجمان که نزدیک ساختمان های مسکونی سنگر گرفته بودند، حمله کنند، همچنین تا حمله هوایی شروع شد، شورشیان نزدیک ساختمان های مسکونی پناه گرفتند و وقتی هواپیماها رفتند بار دیگر تیراندازی را آغاز کردند.

این درگیری که نزدیک لوهانسک رخ داد، یکی از بزرگترین نبردها طی شورش دو ماهه جدایی طلبان بوده است، به دنبال این حمله آمریکا بار دیگر از نقش روسیه در شورش شرق اوکراین که خشونت در آن ها بیشتر شده، انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا، روسیه را متهم کرد که از این شورش با اعزام نیروهای روسی و سلاح حمایت می کند./993/1409/ح

ارسال نظرات