۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۰۸۴۵۲

تیم انتخاباتی آقای عبدالله قدرتمند شد

خبرگزاری رسا ـ در ادامه یارگیری های انتخاباتی در افغانستان، تیم انتخاباتی عبدالرب رسول سیاف، نامزدی که در دور اول هفت درصد رای آورد، از عبدالله عبدالله حمایت کرد.
عبدالرب رسول سياف از مجاهدين و مخالف طالبان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: در ادامه یارگیری های انتخاباتی در افغانستان، تیم انتخاباتی عبدالرب رسول سیاف، نامزدی که در دور اول هفت درصد رای آورد، از عبدالله عبدالله حمایت کرد.


آقای سیاف پس از اعلام رفتن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم با شرکت عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، با هر دو نامزد گفتگوهای طولانی داشت.


در نشستی که به مناسبت اعلام حمایت این رهبر جهادی از آقای عبدالله در کابل برگزار شد، او خود حضور نداشت، اما هر دو معاونش، محمد اسماعیل خان وزیر پیشین انرژی و آب و عبدالوهاب عرفان عضو پیشین مجلس سنا سخنرانی کردند.


عبدالرب رسول سیاف، دو روز پیش با انتشار اعلامیه‎ای، از هواداران خود خواست که از نامزدی حمایت کنند که همواره در کنار مردم بوده و "کفایت کاری، تقوی، دیانت، سابقه نیک، ثبات و پایداری در برابر مشکلات را به حیث معیارهای اساسی در نظر داشته باشند".


عبدالوهاب عرفان معاون دوم آقای سیاف گفت که تیم آقای سیاف "با توجیه خاص دینی و عقیدتی" از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری آقای عبدالله حمایت کرده است.


آقای عبدالله در سخنرانی خود از آقای سیاف سپاسگزاری کرد و گفت که حمایت او از تیم اصلاحات و همگرایی باعث افتخار او است.


پیش از این زلمی رسول و گل آقا شیرزی دیگر نامزدهای دور انتخابات ریاست جمهوری هم از آقای عبدالله حمایت کرده اند که هر کدام به ترتیب 11.37 و 1.57 درصد آرا را کسب کرده بودند.


داوود سلطان زوی دیگر نامزد دور اول انتخابات که کمتر از نیم درصد رای به دست آورده بود، در کنار اشرف غنی احمدزی قرار گرفته است.


قطب الدین هلال و هدایت امین ارسلا هنوز از هیچ کدام از دو نامزد پیشتاز، اعلام حمایت نکرده اند. آقای هلال در دور اول 2.75 درصد و آقای ارسلا تنها 15 هزار و 500 رای داشت.


آقای عبدالله پیش از ظهر امروز به شهر غزنی رفته بود و در میان هواداران خود سخنرانی کرد.

 

با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات، مبارزات انتخاباتی نامزدها شدت یافته است.

 

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 24 خرداد برگزار می شود./1421/1409/ح

ارسال نظرات