۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۰۸۴۶۲

سیاستمدار با نفوذ پاکستانی در زندان انگلیس

خبرگزاری رسا ـ پلیس لندن، الطاف حسین، رهبر حزب جنبش متحد قومی پاکستان (ام کیو ام) را به اتهام پولشویی، بازداشت کرده است.
گزارش شده است که رهبران حزب آقاي حسين، در کراچي در جلسه‌اي اضطراري شرکت کرده‌اند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: پلیس لندن، الطاف حسین، رهبر حزب جنبش متحد قومی پاکستان (ام کیو ام) را به اتهام پولشویی، بازداشت کرده است.


براساس گزارش‌ها، ماموران پلیس لندن خانه‌ای را در شمال غرب لندن مورد بازرسی قرار داده و در جریان آن یک مرد 60 ساله را بازداشت کرده‌اند.


آقای حسین از سال 1991 در انگلیس زندگی کرده و گفته است که در صورت بازگشت به پاکستان جانش در خطر خواهد بود.


به دنبال انتشار خبر بازداشت این سیاستمدار پاکستانی، پلیس شهر بندری کراچی در ایالت سند، که پایگاه اصلی "ام کیو ام" است، به حالت آماده باش در آمده است. به گفته یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی گزارش‌هایی از تیراندازی در برخی از مناطق شهر مخابره شده است.


خبرنگار بی‌بی‌سی در پاکستان می‌گوید: وجود ترس در بین مردم محلی محسوس است و برخی از مردم کراچی ترجیح می‌دهند تا از حضور در مکان های عمومی خوددرای کنند.


"ام کیو ام" از قدرت در برخی از نقاط شهری ایالت سند و به ویژه شهر کراچی برخوردار است.


در گذشته این حزب متهم بوده است که در برخی از درگیرهای مسلحانه در کراچی که بسیاری از آنها انگیزه‌های سیاسی داشته، دخالت داشته است.


بر اساس گزارش ها اقدامات امنیتی در اطراف کنسولگری انگلیس در این شهر نیز افزایش یافته است.


همچنین گزارش شده است که رهبران این حزب در کراچی در جلسه‌ای اضطراری شرکت کرده‌اند.


آقای حسین در 1953 در کراچی به دنیا آمد. او در همان شهر درس خواند و در نهایت در اواخر دهه 70 میلادی در رشته داروسازی فارغ التحصیل شد.


حزب آقای حسین در سال 1984 بنا گذاشته شد. تشکیلاتی که در ابتدا و پیشتر در بین تعدادی از دانشجویان به رهبری آقای حسین فعالیت داشت.


این حزب خود را نماینده مردم طبقه متوسط و به خصوص اردو زبان پاکستان معرفی می‌کند. اردو زبانان در واقع اشاره به مسلمانانی است که در زمان جدایی هند و تشکیل پاکستان در سال 1947 به این کشور تازه تاسیس مهاجرت کردند.


از زمان تشکیل حزب "ام کیو ام" تاکنون این حزب در انتخابات محلی در کراچی برنده بوده و پایگاه محکمی در این شهر و برخی دیگر از نواحی شهری منطقه دارد.


به دنبال درگیریهایی در کراچی و عملیات نیروهای امنیتی در اوایل دهه 90 میلادی، آقای حسین از انگلیس درخواست پناهندگی سیاسی کرد و از سال 1992 تاکنون در این کشور زندگی می‌کند. او اکنون دارای شهروندی انگلیس است.


در طول تمام این سالها، الطاف حسین از مقرش در لندن و به ویژه از طریق سخنرانیهای ویدئویی و تلفنی حزب خود را رهبری می‌کند./1421/1409/ح

ارسال نظرات