۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۰۸۴۸۴
استاد حوزه علمیه آمل

سیره عملی امام خمینی مبتنی بر قرآن بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که سبک زندگی قرآنی سبب ماندگاری امام خمینی(ره) شده است، خاطرنشان کرد: امام راحل همواره در محضر قرآن بود و سبک زندگی خود را براساس این کتاب نورانی می گرفت که سبب تعالی این وجود نورانی شد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل سه شنبه شب در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)  که در منطقه لاریجان آمل برگزار شد با بیان این که مشرب فکری امام خمینی(ره) برگرفته از انوار الهی، قرآن و عترت بوده است، گفت: این امور ارزنده سبب شده است تا این وجود نورانی برای همیشه تاریخ ماندگار شود.

 

وی با اشاره به این که تقوای الهی و خلوص نیت از امور ارزنده در ماندگاری امام راحل بوده است، بیان داشت: در حدیث قدسی آمده است بنده ام اطاعت کن مرا تا تو را مثل خودم قرار دهم که مصداق بارز این امر سلمان فارسی افتخار ایران عزیز و در عصر فعلی علما و بزرگان دینی و امام راحل نیز یکی از مصادیق بارز این حدیث قدسی است.

 

استاد حوزه علمیه آمل، ادامه داد:  در مراحل قیام، تبعید، بازگشت و ارتحال امام خمینی(ره) دیده شده است که این عالم گرانقدر چگونه در دل ها و جان های مردم با بصیرت ایران و جهان اسلام قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که سبک زندگی قرآنی سبب ماندگاری امام خمینی(ره) شده است، خاطرنشان کرد: امام راحل همواره در محضر قرآن بود و سبک زندگی خود را براساس این کتاب نورانی می گرفت که سبب تعالی این وجود نورانی شد.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که فاصله گرفتن با قرآن سبب سردرگمی بشریت می شود، گفت: در پناه قرآن بودن سبب سعادت بشریت می شود که ما این عزت و سعادت را در زندگی امام راحل و آموزگاران دینی دیده ایم و اگر می خواهیم جاودانه باشیم باید از انوار نورانی قرآن بهره مند باشیم و با تدبر در آیات نورانی زمینه ساز نورانیت در وجود خود باشیم که شهدا و امام راحل نیز همین مسیر را طی کردند.

 

وی، ادامه داد: یکی از عوامل ماندگاری امام راحل ولایت پذیری بوده است که قرآن کریم می فرماید در زمان حضرت رسول یک عده می گفتند اهل خدا را قبول داریم، اما شما را قبول نداریم که آیه فوق نازل شد که هر کسی می گوید من خدا را قبول دارم باید از رسول الله اطاعت کند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که ولایت پذیری سبب ماندگاری بشریت می شود، گفت: انسان خدا دوست نمی تواند بگوید رسالت و ولایت پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت او را قبول ندارم.

 

 

حجت الاسلام تقی زاده، افزود: در زمانی که عزم ملی و مدیریت جهادی محیا است با همان افکار و مشرب امام راحل در دوران قبل و بعد از انقلاب و دوران جبهه و جنگ تحمیلی باید لباس خدمت پوشید تا به عزت و سربلندی برسیم و غرب و استکبار از همین مشرب فکری که برگرفته از خط سرخ حسینی و خط سبز مهدوی بوده هراسان هستند.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، ادامه داد: سخنان سخیف دشمنان جز بهانه چیز دیگری نیست و چون می دانند نه بمب اتمی در کار است چون رهبر و مرجع ما حکم تحریمش را داده و هم دسترسی به انرژی صلح آمیز هسته ای حق مسلم ما است از حقوق حقه خود کوتاه نخواهیم آمد و دلیلش این بوده که برای همه این عزت ها خون های بسیاری فدا شده است.

 

وی با بیان این که دشمنان از عزت و سربلندی و اعزام به مضجع شریف امام و تجدید میثاق با امام و رهبرمان می ترسند، گفت: ما با همان اعتقاد و باور از منظومه فکری امام راحل تبعیت از ولی فقیه زمان برای رسیدن به این عزت با تمام وجود تا حد عزت شهادت سعی می کنیم و جان ناقابل خود را فدا خواهیم کرد.

 

وی در رابطه با تداوم اندیشه‌های امام خمینی(ره) و تداوم راه انقلاب، خاطرنشان کرد: نخستین راه تداوم انقلاب تکیه بر مذهب و ارزش‌های دینی و اسلامی بوده و انقلاب اسلامی ما انقلاب ارزش‌ها است که نادیده گرفتن ارزش‌های دینی و اسلامی کشیدن خط قرمز روی انقلاب است.

 

امام جمعه دابو ودشت سر با اشاره به این که مردم از ما ارزش‌های اسلامی، مذهب و دین را می‌خواهند، ادامه داد: تبعیت از ولایت فقیه و رهبری صادقانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب باید مدنظر قرار بگیرد و ما باید اندیشه های امام راحل را در اندیشه های رهبر معظم انقلاب دنبال کنیم هر راهی غیر از این باشد انحراف است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که امروز تداوم انقلاب به تبعیت از ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید سعی کنند دستاوردهای انقلاب را به مردم معرفی کنند و مسأله دیگر که باید مورد توجه آنان قرار گیرد این است که با انگیزه به مردم خدمت کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات