۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۰۸۴۸۵
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

امام خمینی هویت انسانی گمشده بشر را احیاء کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که جامعیت علم امام خمینی(ره) در حوزه‌های علمیه و به تبع آن در کل کشور انقلابی به پا کرد، گفت: زمانی که امام خمینی(ره) وارد عرصه شد، ارزش‌ها در ایران و جهان تغییر کرده بود اما امام راحل با آمدنش هویت انسانی که گمشده بشر بود را احیا کرد.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان گفت: دانش امام خمینی(ره) جامعیت داشت و در همه علوم فقهی، چه در کلام چه در فلسفه و چه در تفسیر قرآن تسلط داشت.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خصوصیان اخلاقی امام خمینی(ره) گفت: امام راحل در مواجهه با همه مشکلات، لحظه‌ای در دفاع از آرمان‌های خود کوتاه نیامدند و با اقتدار در برابر دنیا ایستادند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که یکی از انقلاب‌های بزرگ دنیا که نوید آزادی را به جهانیان داد انقلاب اسلامی بود که به رهبری امام خمینی(ره) انجام گرفت، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بدون این که ذوب قدرت شود، با توکل بر خدا در برابر رژیم ظالمانه وقت ایستاد و شعار «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلام» را به گوش مستضفان دوران رسانید.

 

وی به جامعیت دانش امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در حوزه های علمیه هرکس در بخشی از علوم مهارت کسب می‌کند و به آن تسلط پیدا می‌کند اما دانش امام خمینی(ره) جامعیت داشت و در همه علوم فقهی، چه در کلام چه در فلسفه و چه در تفسیر قرآن تسلط داشت.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که جامعیت علم امام خمینی(ره) در حوزه‌های علمیه و به تبع آن در کل کشور انقلابی به پا کرد، خاطرنشان کرد: زمانی که امام خمینی(ره) وارد عرصه شد، ارزش‌ها در ایران و جهان تغییر کرده بود اما امام راحل با آمدنش هویت انسانی که گمشده بشر بود را احیا کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به مبنای فکری امام خمینی(ره) تصریح کرد: نفی فرهنگ اباحه گری، نفی تهجر و جمود فکری، نفی ریاکاری در دین‌داری و دفاع قاطع از احکام نورانی اسلام از جمله مهم ترین مبانی فکری امام راحل بود.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان این که امام خمینی(ره) همواره بر شناساندن و ترویج قرآن تاکید داشت، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پس از ائمه و رسولان خداوند سرچشمه تحولات بزرگ در دنیا بود.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به این که امام راحل در مسیر حق بود، بیان داشت: همه ویژگی های انسان های برجسته همچون صداقت، ولایت و معرفت را می توان در امام راحل یافت که ایشان برای به ثمررسیدن و تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی همت ارزنده و والایی را انجام دادند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات