۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۰۸۵۲۵
امام جمعه نکا:

سیره عملی امام خمینی بهترین الگو برای پیشرفت و تعالی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا بر ضرورت بهره گیری از سیره عملی امام خمینی(ره) در زندگی فردی و اجتماعی جامعه امروز تأکید کرد و گفت: سیره زندگی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بهترین الگو برای پیشرفت و تعالی جامعه است.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد افزود: ایام ارتحال امام فرصتی برای انتقال اندیشه های ناب امام خمینی(ره)، سیره عملز و ابعاد گوناگون زندگی آن شخصیت فرزانه به نسل جوان امروز است.

 

وی با تاکید بر این که وقتی عالمی از دنیا می‌رود در اسلام شکافی ایجاد می‌شود که این شکاف با هیچ چیزی پر نمی‌شود یادآور شد: ضایعه رحلت امام راحل، بسیار عظیم و شکننده بود و انقلاب ما را در غم بزرگی فرو برد که هرساله در سالروز رحلت ایشان این غم بزرگ برای ملت ایران غم بزرگ و جانگاهی است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که امام خمینی(ره) در قیام الهی خود دو وی‍ژگی خودباوری و غرور ملی را تبلور بخشید، ادامه داد: این امام بزرگوار با رفتار پیامبرگونه خود، جامعه را به اقتدار رساند و از بردگی و تحت استثمار بودن رها کرد.

 

وی بیان داشت: مطالعه دوران مختلف زندگی امام خمینی(ره) دارای پندهای فراوانی است که می‏تواند مورد استفاده همگان قرار گیرد و به همین دلیل در این راستا همه ما باید با تلاش همه جانبه در جهت شناساندن زندگی این امام بزرگوار تلاش کرده و روحانیت در این راستا با تلاش بیشتری وارد شده و روشنگری کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که امام راحل به عنوان بزرگ مرد تاریخ ایران اسلامی است که در احیای دوباره ایران و شناساندن آن به عنوان انقلاب اسلامی ایران به جهانیان تلاش بی نظیری داشتند، افزود: امروز باید آرمان های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی باید برای مردم به ویژه نسل جوان تشریح و تبیین شود./1317/ت303/ب1

ارسال نظرات