۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۵۲۸
وزیر دادگستری در شهرکرد:

باید عزت و اقتدار ایران در مذاکرات هسته ای حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری گفت: با توجه به دستاوردهایی که نظام اسلامی برای ما به ارمغان آورده، باید تلاش کرد تا در این مذاکرات عزت و اقتدار ایران حفظ شود و حقوق مردم در بالاترین سطح رعایت شود.
حجت الاسلام پورمحمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرکرد، اظهار داشت: در رابطه با امام راحل صحبت‌های بسیاری شده است تا جایی که امام نه تنها در ایران بلکه در عرصه جهانی الگو و نمونه والایی برای ملت‌های آزادیخواه جهان شده است.

وی افزود: امروز نام ایران و امام خمینی(ره) نه در سطوح پایین و یا محافل خاص بلکه در بالاترین سطح بین‌المللی مطرح است و ما این را مدیون قیام تاریخی امام راحل می
دانیم و باید خدا را به واسطه آن شکرگزار باشیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که ایران اسلامی به قدرتی تعیین‌کننده و اثرگذار در جهان تبدیل شده است، گفت: این که قدرت‌های جهان همواره علیه ایران تحریم و قطعنامه صادر می
کنند، نشان از ترس و هراس غرب از ایران و قدرت بالایی است که ملت به آن دست پیدا کرده است.

وزیر دادگستری با اشاره به اهمیت رأی و نظر مردم در نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد و همواره به رأی و اراده مردم اعتقاد داشت و معتقد بود که مردم را باید وارد عرصه کرد و زمینه‌ای برای رشد و تکامل آن ها فراهم و آن‌ها مردمی متعقل و متفکر پرورش داد.

این مقام مسؤول با بیان این که امام خمینی(ره) تحول بزرگی در داخل و خارج کشور ایجاد کرد، گفت: امام در نگاه نخست فکر مردم را متحول کرد و سپس خودباوری اجتماعی در جامعه به وجود آورد و در مراتب بعدی در عرصه سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی تحول ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی هنوز اندیشه‌های امام راحل بر فضای فکری، سیاسی و تمدنی جهان مطرح و تأثیرگزار است که باید قدر این فرصت را دانست.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به مذاکرات هسته ای کشور، تصریح کرد: با توجه به دستاوردهایی که نظام اسلامی برای ما به ارمغان آورده، باید تلاش کرد تا در این مذاکرات عزت و اقتدار ایران حفظ شود و حقوق مردم در بالاترین سطح رعایت شود.

وزیر دادگستری، حفظ وحدت و انسجام را عامل مهمی در موفقیت در مذاکرات هسته ای دانست و گفت: اگرچه انتقاداتی وجود دارد که در واقع این انتقادات و بحث‌ها به گفته امام راحل لازمه یک جامعه آزاد است اما این بحث‌ها و انتقادات باید در فضای مهر و محبت و دلسوزی مطرح شود.

پورمحمدی افزود: دولت در تلاش است تا به مردم خدمت کرده و براساس نظرات کارشناسی و عالمانه حرکت کند، از حاشیه ها بپرهیزد و کشور را با منطق عقلانی اداره کند و با مردم با صداقت و راستگویی سخن بگوید.
/9457/پ202/ب2
ارسال نظرات