۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۰۸۵۳۶
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

بیداری اسلامی برگرفته از نهضت امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر در سایر کشور ها حرکتی در رابطه با ظلم ستیزی و آزادی خواهی اتفاق می افتد بر گرفته از حرکت امام راحل است.
حجت الاسلام سيد مهدي قريشي، امام جمعه اروميه

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در حاشیه مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ، امام را شخصیتی دانست که عالم را متحول و انقلابی برپا کرد که در برهه ای از زمان اتفاق نیفتاده است.

 

وی افزود: امام راحل با انقلاب فرصتی برای اسلام و رشد و تعالی معارف الهی فراهم آورد که گاهی برای انبیاء چنین فرصتی فراهم نشده بود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به این که امام خمنی (ره) با انقلاب خود اسلام را احیاء و مستضعفین را امیدوار ساخت خاطرنشان کرد: با این که انقلاب در ایران رخ داد اما این انقلاب فقط برای ایران نبود بلکه کل عالم را از غفلت زدگی بیدار کرد و با استکبار و قدرت پوشالی مقابله و آن ها را زیر سوال برد و ابهت آن ها را شکست.

 

وی با اشاره به این که امام مانند کوهی محکم و استوار بود، اظهار داشت: استکبار جهانی با تمام قدرت و توان که رژیم پهلوی در داخل ایران و استکبار در خارج از ایران دست به دست هم دادند تا بتوانند امام را از سر راه بردارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: امام بدون هیچ گونه امکانات مانند کوهی در مقابل آن ها ایستاد و در قبال زیاده خواهان خم به ابرو نیاورد و بینی آن ها را به خاک مالید و در پایان به پیروزی رسید.

 

وی با اشاره به مهجور ماندن شخصیت امام راحل خاطرنشان کرد: ایشان خدمتی به عالم و بشریت کردند که کمتر بشری می تواند چنین خدمتی را انجام دهد و حتی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان برای بسیاری از مردم شناخته شده نیست حتی خود ما نیز آنطور که باید امام را نشناخته و مطالبش را درک نکرده ایم .

 

امام جمعه ارومیه با بیان این که اگر در سایر کشور ها حرکتی اتفاق می افتد الهام گرفته از حرکت امام راحل است گفت: سخنان ایشان بسیار عمیق و راه گشاست که وقتی بعد از چندین سال به سخنان ایشان گوش می دهیم گویی ایشان در همین ساعت و روز صحبت می کنند.

 

وی نقش رهبری را مهم ترین عامل پیروزی دانست و تصریح کرد: در کنار رهبری تا زمانی که مردم پشت انقلاب خود باشند آسیبی انقلاب را تهدید نمی کند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر این که باید یاد و نام امام راحل را گرامی بداریم و سالروز ایشان را با عظمت برگزار کنیم، گفت: ادامه دادن راه ایشان و ترویج و تبیین ارزش ها و آرمان های انقلاب بهترین روش بزرگداشت امام راحل است چراکه با حفظ این ارزش ها و آرمان ها جامعه به سعادت می رسد./1301/پ202/ب

ارسال نظرات