۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۰۸۵۵۹
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور:

امام راحل استقلال و عزت از دست رفته ملت را به ایران بازگرداند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در حج و زیارت کشور با بیان این که بسیاری از بالندگی ها و حرکت های منطقه در گرو انقلاب اسلامی ایران و برگرفته از اندیشه های ناب امام راحل و رهبری است، گفت: انقلاب ما استقلال، ابهت و غیرت از دست رفته ایران را به جامعه برگرداند و موجب اقتدار این نظام شد.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور، چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت سالرزو ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در مصلی بهشهر برگزار شد، افزود: توجه به اسلام بعد از انقلاب اسلامی ایران توسعه یافته است و کشورهای منطقه مدیون ایران اسلامی در صدور اسلام هستند.

 

وی اظهار داشت: حرکت های انقلابی و اسلام خواهی در افغانستان، یمن، بحرین، عراق، تونس، مصر و بسیاری از کشورها در منطقه برگرفته از انقلاب اسلامی ایران و سخنان امام راحل و رهبری انقلاب بوده است.

 

حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: حرکت های انقلابی و اسلامی منطقه تا جایی رسوخ پیدا کرده که رژیم صهیونیستی که نقشه می کشید از نیل تا فرات را داشته باشد اکنون محصور مرزهای خود شده است و جرأت حرکت ندارد.

 

وی با بیان این که بسیاری از بالندگی ها و حرکت های منطقه در گرو انقلاب اسلامی ایران و برگرفته از اندیشه های ناب امام راحل و رهبری است، خاطر نشان کرد: انقلاب ما استقلال، ابهت و غیرت از دست رفته ایران را به جامعه برگرداند و موجب اقتدار این نظام شد.

 

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت کشور اضافه کرد: نماد رژیم گذشته معرفی دختران شایسته بود و هر دختری که بی حجاب تر و بی بند و بار تر بود به عنوان دختر شایسته انتخاب و معرفی می شد در حالی که انقلاب اسلامی شایستگی های زنان را به آنان برگرداند و اکنون رزمندگان، دانشمندان و مادران و پدران شهید ما قهرمانان ملی کشور ما هستند.

 

حجت الاسلام قاضی عسگر با بیان این که  شیطان پرستان و دنیا دوستان رژیم شاهنشاهی در قبل از انقلاب سیاست های خود را در این مملکت اجرا می کردند ادامه داد: اجرای قانون کاپیتولاسیون و مصونیت بخشی به تبعه خارجی از جمله آن بوده است که با خفت و خواری مردم ما زندگی می کردند.

 

وی اظهار داشت: آنان سعی کردند با ترویج بی بند و باری، اعتقادات مردم را از بین ببرند و با از استفاده از زور، زندان و ابزارهای دیگر، هر صدای مخالفی را در گلو خفه کنند، اما امام راحل با انقلاب اسلامی استقلال از دست رفته ایرانیان را به انان بازگردادند و موجب اقتدار نظام شد.

 

حجت الاسلام قاضی عسگر با اشاره به  افشاگری‌های امام راحل در سال های 41 و 42 یادآور شد: همین افشاگری ها زمینه را برای قیام 15 خرداد و  یک انقلاب بزرگ فراهم کرد.

 

وی ادامه داد: حادثه 15 خرداد به عنوان جنایت رژیم شاه بود که متأسفانه دستگیری امام راحل، حمله به مدرسه فیضیه، اهانت به قرآن، پرتاب کردن طلبه ها از پشت بام از جمله این جنایت ها بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

 

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت کشور گفت: احیای دوباره اسلام و دادن  آزادی صحیح به مردم، افزایش بینش سیاسی مردم و استفاده از ظرفیت زمان در جامعه بالندگی و اقتدار از مسائلی بود که امام راحل به ملت ما ارزانی داشت و تحقق انقلاب و بنیان کردن این برنامه ها در جامعه معلول علتی است که جامعیت و شخصیت حضرت امام آن را شکل داده بود.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: امام خمینی(ره) با مرزبندی اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی، اسلام را به جهان صادر کرد و موجب بالندگی اسلام در جهان شد.

 

حجت الاسلام قاضی عسگر یادآور شد: امام راحل یک مرجع تقلید جامع الشرایط بود و علاوه بر آن از سطح عالی علمی برخوردار بود و از نظر اخلاقی به فکر مردم و اسلام بود و قلبشان برای مردم به تپش می‌افتاد و همین مسأله زمینه ساز این انقلاب و صدور آن به جهان شد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به نقش آحاد ملت در شکل گیری انقلاب و در کمک و پیروزی در هشت سال دفاع مقدس  افزود: اتحاد و همبستگی ملت ما سبب شد تا یک وجب از خاکمان را به دشمن واگذار نشود.

 

وی گفت: امام خمینی(ره) با سیاست نه شرقی، نه غربی و پشت پا زدن به سیاست های غرب و شرق، جوانان را متکی به خود و داشته های خود کرد تا روی پای خود بایستید و به غرب متکی نباشند و همین مسأله امور موجب اقتدار نظام ما در جهان و بالندگی جوانان ما است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات