۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۰۸۵۷۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

همراهی علم و معنویت در حوزه زمینه ساز تعالی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که کسب معنویت و تهذیب نفس در کنار تلاش مجدانه از سوی طلاب ضروری است، گفت: اگر در زندگی و تحصیل یک طلبه معنویت وجود نداشته باشد کار او به سقوط خواهد کشید.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات مازندران، امروز در جمع تعدادی از طلاب بندپی بابل در شهر گلوگاه  فرصت طلبگی را فرصتی ارزشمند بیان کرد و گفت: با همه مشغله های اجرایی که دارم  بهترین زمان های من فرصتی است که در جمع طلاب مشغول تدریس و امور علمی هستم و امیدوارم بعد از فراغت از امور اجرایی در یکی از مدارس دینی مشغول فعالیت شوم.

 

وی با نقل خاطره ای از آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: هرگاه آیت الله مصباح یزدی از سخنرانی های متعدد در اجتماع مردمی خسته می شد می فرمودند برنامه ای را تنظیم کنید تا بتوانم در جمع طلاب حوزه های علمیه حضور یابم تا در این جمع انرژی بگیرم.

 

این استاد حوزه علمیه، طلبگی را فرصت ارزشمند در دوران زندگی بیان و خاطرنشان کرد: دوران تحصیل ایام طلبگی ما به سختی گذشت و با مشقت و با مشکلات متعدد در این راه وارد شدیم اما امروز شما در فضای بسیار آماده قرار گرفتید قدر این فرصت ارزشمند را خوب بدانید.

 

وی راز موفقیت چهره های بزرگ حوزه های علمیه را همت عالی و تلاش چشمگیر در تحصیل و فراگیری علوم دانست و خطاب به طلاب گفت: هرچه می توانید در زمان خوش نوجوانی و جوانی بهره برداری کنید که بعدها حتی اگر علاقمند باشید نیزبه دلیل شرایط جسمی نمی توانید آن طور لازم بهره ببرید.

 

حجت الاسلام شکریان معنویت را در کنار تلاش مجدانه در تحصیل مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر در زندگی و تحصیل یک طلبه معنویت وجود نداشته باشد کار او به سقوط خواهد کشید زیرا چه بسا افراد مدعی بسیار زیادی که زحمات علمی زیادی کشیدند، اما بهرهای از معنویت نبردند و امروز می بینیم که جایی بهتر از پناهنده شدن به دامان دشمن دین پیدا نکردند.

 

وی با بیان این که از وارد شدن به کسوت روحانیت و تحصیل در حوزه های علمیه تا کنون پشیمان نشده ام تصریح کرد: امروز افتخار می کنم که به عنوان سرباز امام زمان(عج) در کسوت روحانیت به امور دینی مشغول هستم.

 

امام جمعه موقت بابل به بیان سیره از زندگی بزرگان و علمای دینی در ایام تحصیل پرداخت و گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی زمانی در مدرسه ای طلبه بودند، نخستین چراغی که در بین حجره ها روشن می شد در حجره ایشان بود و دیرتراز همه می خوابید.

 

وی وارد شدن در کسوت روحانیت و تحصیل را لطفی الهی بیان کرد و خطاب به طلاب جوان خاطرنشان کرد: همین جمله از مناجات علامه حسن زاده بس است که ایشان می فرمایند که خدایا تو به من لطف کردی الا باید در میان بسیاری از کارهای بی ارزش دنیوی غوطه بخورم، اما الآن در میان زیبانرین حالاتم تفکر در روایات اهل بیت(ع) را انجام می دهم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به برخی از توجهات امام عصر(عج) به علما و مراجع تقلید اشاره کرد و افزود: صاحب و حامی اصلی حوزه های علمیه حضرت ولی عصر هستند که همواره مراقبت از کیان جهان تشیع را بر عهده دارند و ما افتخار به سربازی ایشان در این لباس هستیم.

 

وی  خطاب به طلاب تاکید کرد: همواره نمازها و عبادات را در اول وقت بخوانید و بر رفتار خود مراقبت داشته باشید تا شامل عنایت الهی وتوفیقات بیشتر قرار بگیرید/1313/پ202/ب1

ارسال نظرات