۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۰۸۵۹۲

هرجا احکام اسلام در جامعه به حاشیه ‌رود خلاف نظر امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت امروز حق نداریم بگوییم اسلام و امام(ره) بله اما احکام اسلام نه، باید ملتزم به احکام و قوانین اسلام باشیم و به حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر براساس چارچوب‌های خاص خودش پایبند باشیم.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه پانزدهم خرداد ماه در مراسم گرامیداشت یوم‌الله پانزدهم خرداد که به‌همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مهدیه تهران برگزار شد، به آیه شریفه «و لقد ارسلنا موسی بایاتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور و ذکرهم بایام الله ان فی ذلک لایات لکل صبار شکور» اشاره و به توضیح نکات مربوط آن پرداخت.

وی نجات جامعه بشری از ظلمات و تاریکی و هدایت آنها به سوی نور را هدف تمام کتاب‌های آسمانی و انبیاء الهی(ع) دانست و گفت: گناه، فساد و تفرقه در یک جامعه ظلمت است و انبیاء(ع) آمده‌اند تا این ظلمات را به نور تبدیل کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که خطاب این آیه به شخص حضرت موسی(ع) است، ابراز داشت: قانون مجری صالح می‌خواهد که اگر این مجری صالح در کنار کتاب قانون قرار بگیرد، هدایت جامعه تضمین شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در آخرین لحظات عمر شریف‎‌شان با بیان حدیث ثقلین به همین نکته اشاره فرمودند، اظهار داشت: اگر مجریان صالح یا همان عترت که پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین فرمودند، کنار قرآن نیایند، هدایت جامعه تضمین شده نیست.

وی ایجاد "حرکت، تحول و دگرگونی" و "یادآوری ایام‌الله" را پیام دیگر این آیه شریفه مطرح و تأکید کرد: پانزده خرداد را هرسال یادآوری کنید ولو این‌که مانند امروز پنجاه و یک‌سال از آن گذشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که انقلاب، قیام و حرکت، مشکل، خستگی و هزینه دارد و 15 خرداد، بیست و دوم بهمن و دفاع مقدس به راحتی انجام نشد، ابراز داشت: با توجه به این آیه شریفه، نشانه‌ها برای انسان‌های صبور و شکور است.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حقیقتا قیام 15 خرداد حرکت و نوری بود که در دل تاریکی درخشیدن گرفت و حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی(ره) موسی وار دست این ملت را که در محیط پرخفقان زندگی می‌کردند را گرفت و این ملت را درنهایت نجات داد منتها  زمان بُرد؛ موسای زمان(امام خمینی(ره)) 14 سال تبعید و همچنین شهادت یارانش که از روحانیان، دانشگاهیان، بازاریان و معتمدین جامعه بودند را تحمل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که "بچه‌هایی که در گهواره هستند، سربازان من هستند" اشاره و آن را توکل بر خدا و کار برای خدا دانست و تصریح کرد: با توکل به خدا همه چیز درست می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در تبیین علت قیام 15 خرداد، به کودتای 28 مرداد 1332  و بحث انجمن‌های ایالتی و ولایتی که طی آن نمایندگان نباید به قرآن سوگند می‌خوردند اشاره و افزود: امام خمینی(ره) نمی‌نشیند که ناظر اینها باشد بلکه فرمود اگر تنها هم باشم فریاد می‌کشم، به تمام مراجع و علما نامه می‌نویسد که پس از سخنرانی‌شان در فیضیه که هنوز در فضای فیضیه طنین‌انداز است، نیمه شب به خانه‌شان ریختند و ایشان را دستگیر کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به زندان رفتن و سپس تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه و نجف، بیان داشت: امام خمینی(ره) تحریرالوسیله را در ترکیه نوشتند.

هرجا احکام اسلام در جامعه به حاشیه می‌رود، خلاف نظر امام خمینی اتفاق می‌افتد

آیت‌الله حسینی بوشهری پیاده شدن احکام اسلام در جامعه را هدف امام خمینی(ره) از قیام‌شان دانست و تأکید کرد: هرجا احساس کردید که احکام اسلام در جامعه به حاشیه می‌رود، آنجا خلاف نظر امام خمینی(ره) اتفاق می‌افتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مقاومت در برابر ارزش‌های فرهنگ بیگانه و مقابله با رژیم صهیونیستی را هدف دیگر امام خمینی(ره) از قیام‌شان ارزیابی و اظهار داشت: تشیع و اسلام فرهنگ دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه سخنان خود به تبیین دستاوردهای قیام 15 خرداد پرداخت و روشن شدن چهره شاه برای مردم را یکی از آن دستاوردها دانست و ادامه داد: مارکسیست‌ها می‌گفتند دین افیون ملت‌هاست بعد دیدند دین در متن جامعه قرار گرفت و الگوی مبارزه شد.

قرار گرفتن علمای دین در سطح عالی رهبری جامعه از دستاوردهای قیام 15 خرداد است

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار داشت: با قیام 15 خرداد روحانیت، مرجعیت و عالمان دین در سطح عالی رهبری جامعه قرار گرفت زیرا روحانیت افتخارات گذشته مانند قیام تنباکو، انقلاب مشروطه و ملی شدن صنعت نفت را هم داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، وادار شدن دستگاه به عقب نشینی و یوم‌الله 22 بهمن را از دیگر دستاوردهای قیام 15 خرداد مطرح کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه به حضور با شکوه مردم در کنار مرقد مطهر امام راحل در سالگرد ارتحال ایشان اشاره و در تبیین وظیفه امروز، تأکید کرد: آن روز در کنار امام خمینی(ره) بودید، امروز کنار رهبر فرزانه انقلاب باشید.

سخن و مکتب رهبری، سخن و مکتب امام است

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: دیروز در یک سخنرانی گفتم سخن و مکتب رهبری، سخن و مکتب امام(ره) است، کسی نگوید ما مکتب امام(ره) را قبول داریم و بس، اگر کسی می‌خواهد آرمان‌های امام خمینی(ره) را قبول داشته باشد، امروز باید پیرو رهبری باشد، جدایی اینها از یکدیگر امکان پذیر نیست.

امام خمینی(ره) به‌دنبال اسلام و پیاده شدن احکام اسلام بودند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که در جای جای سخنان و پیام‌های امام خمینی(ره) کلمه اسلام موج می‌زند و در فرمایشات‌شان دنبال اسلام و پیاده شدن احکام اسلام بودند، تأکید کرد: امروز حق نداریم بگوییم اسلام و امام(ره) بله اما احکام اسلام نه، باید ملتزم به احکام و قوانین اسلام باشیم و به حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر براساس چارچوب‌های خاص خودش پایبند باشیم./956/202/ع

ارسال نظرات