۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۰۸۶۱۱
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

قیام 15 خرداد اسطوره قدرت استبدادی را در هم شکست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام 15 خرداد، اسطوره قدرت استبدادی را در هم شکست و قدرت شیطانی استکبار را از بنیان سست کرد.
حجت الاسلام ديرباز، نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: 15 خرداد یادآور فداکاری و جانفشانی های مردم همیشه در صحنه و امام راحل است که تکریم شعار اسلامی، انقلابی و شخصیت انقلابی و سیاسی امام راحل است.

 

وی با بیان این که قیام 15 خرداد، اسطوره قدرت استبدادی را در هم شکست و قدرت شیطانی استکبار را از بنیان سست کرد، افزود: باید راه خمینی کبیر را در ‏راه ولی فقیه عادل زمان، یعنی رهبر معظم انقلاب دنبال ‌کنیم، خلف صالحی که در دوران پس از امام (ره) سال هابه حکیمانه ترین روش ها هدایت امت را بر عهده ‏داشته است و کشتی انقلاب را در حوادث ‏گوناگون و در برابر شدیدترین دشمنی های قدرت های جهانی از ‏گزند حوادث مصون نگاهداشته است. 

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از لحظه آغاز قیام خونین 15 خرداد تا به امروز، جوش و خروش آن پایمردی ها از پای نیفتاده، و غیرت، شجاعت، همت و پایبندی به اعتقادات راسخ این ملت شریف، دست به دست و نسل به نسل به سوی آینده روشن می رود تا زمینه ساز آن حادثه عظیم شود و پرچم عدالت و جوانمردی را به دستان مهر گستر منجی عالم بشریت امام عصر (عج) برساند.

 

وی خاطر نشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با دم مسیحایی روح خدا، حضرت امام خمینی (ره) با همراهی ملتی سرافراز و خستگی ناپذیر و به برکت خون شهیدان و مجاهدان راه خدا به بار نشست.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: تلاش شبانه روزی امام راحل و فریاد او در برابر ظلم باعث شد تا شاه برای خاموش ساختن امام (ره) اقدام به دستگیری و زندانی کردن ایشان کند اما دستگیری امام راحل جرقه ای در دل تاریکی و بیدار باشی بود برای ملتی که اعتقاد راسخ به روحانیت داشتند به همین دلیل با شنیدن دستگیری امام (ره) ایران یکپارچه غرق در اعتزاض شد که نمونه عینی آن کفن پوشان ورامین بود.

 

15 خرداد سرآغازی برای انقلاب اسلامی بود

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اسلامی بودن و مردمی بودن قیام 15 خرداد شاخصه ممتاز آن بود که در راس این قیام عالمی آگاه قرار داشت و به دنبال او مردمی دوستدار روحانیت، به همین دلیل اسلامی بودن و الهی بودن و مهم تر از آن مردمی بودن این قیام آن را به مقصد رساند چنان که 15 خرداد سرآغازی برای انقلابی بزرگ به نام انقلاب اسلامی شد.

 

وی افزود: در قیام 15 خرداد، حدود 15 هزار نفر مسلمانان انقلابی به خاک و خون کشیده شدند و بدین ترتیب تاریخ ایران اسلامی در این روز ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی با مستکبران گشوده شد./1302/ت303/ب

ارسال نظرات