۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۰۸۶۱۲
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

قیام ۱۵ خرداد ماهیت رژیم منحوس پهلوی را برملا کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: قیام 15 خرداد حرکتی بود که به رهبری امام و به یاری همه اقشار مردم طاغوتیان زمانه را نشانه رفت بنابراین بزرگداشت این واقعه تجلیل از مقام شامخ امام و شهدای آن زمان است.
سيد‌محمد فخري،مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام سید محد فخری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ضمن تسلیت سالروز قیام خونین 15خرداد در ارومیه اظهار داشت: قیام 15 خرداد به رهبری حضرت امام خمینی (ره) سرنوشت ملت ایران را تغییر داد و به پیروزی و سربلندی کشور منتهی شد.

 

وی افزود: ما باید همواره به شهدا احترام بگذاریم چرا که آن عزیزان سبب بالندگی امروز ایران اسلامی هستند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: همه وظیفه داریم راه نورانی شهدا و امام شهدا (ره) را ادامه دهیم و آن را الگوی مناسب خود قرار دهیم، اگر ذره ای از راه شهدای والامقام که همان راه ولایت، اسلام ناب محمدی منحرف شویم شکست می خوریم.

 

وی با بیان این که قیام 15 خرداد حرکتی بود که به رهبری امام و به یاری همه اقشار مردم طاغوتیان زمانه را نشانه رفت، تاکید کرد: بزرگداشت این واقعه تجلیل از مقام شامخ امام و شهدای آن زمان است، جریان 15 خرداد هرچند با شهادت مردم و طلاب تمام شد اما در حقیقت ماهیت رژیم ستم‌شاهی را برای مردم روشن کرد.

 

حجت الاسلام فخری با اشاره به پیام امام خمینی (ره) درباره قیام 15 خرداد اضافه کرد: ایشان فرمودند "15خرداد و مقصد آن را بشناسید، کسانی که 15 خرداد را به وجود آوردند بشناسید، کسانی که 15 خرداد را دنبال کردند بشناسید، و کسانی که از این به بعد امید تعقیب آن ها هست بشناسید، و مخالفین 15 خرداد، و مقصد 15 خرداد را بشناسید" که این تاکید امام، اهمیت 15 خرداد را چند برابر می کند و این حادثه تاریخی باعث افزایش بصیرت ملت انقلابی ما ‌شد.

 

15 خرداد سند پایبندی مردم به اندیشه های دینی امام (ره) است

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امروز اگر انقلاب ما 36 ساله شد یکی از ویژگی های آن حضور آگاهانه مردم همیشه در صحنه است، حضور حماسی مردم در مراسم 15 خرداد نیز نشانه ای از سند پایبندی آن ها به اندیشه های دینی امام (ره)، انقلاب و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این حادثه عظیم است.

 

حجت الاسلام فخری با بیان این که در 15 خرداد سال 42 خشم مقدس و انقلابی مردم خدا جوی ایران، پایه های استبداد و رژیم ستم شاهی را به لزره افکند و رژیم سر سپرده پهلوی، مبارزان انقلاب را به خاک و خون کشید، گفت:15 خرداد و نثار خون در این روز، فصلی جدید را در مبارزه علیه عمال استکبار جهانی گشود و خون شهدای این روز، هم چنان در جوشش بود تا ارکان حکومت خودکامه را در هم شکست و امت اسلامی پیروزی شکوهمند خویش را در سایه رهبری بزرگ امام خمینی(ره) به نظاره نشست./936/ت303/ب

ارسال نظرات