۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۰۸۶۱۳
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی:

15 خرداد مبدأ نهضت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: قیام 15 خرداد مبدأ نهضت اسلامی است که مردم در قیام 15 خرداد ایستادگی در راه اسلام، قرآن و ارادتشان به ولایت فقیه را نشان دادند.
حجت الاسلام بيگي، نائب رييس کميسيون اقتصاد مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام روح الله بیگی، نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: مردم در قیام 15 خرداد به جهانیان نشان دادند که حاضر هستند در راه اسلام و ولایت جان خودشان را فدا کنند.

 

 وی افزود: 15 خرداد در تاریخ ایران فراموش نشدنی است، روزی که وحدت، همبستگی و پیوند معنوی ملت ایران جلوه گری می کند.

 

نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیام 15 خرداد علاوه بر این که زمینه ساز جنبش ها و قیام های مردمی دیگر شد، مسیر رسیدن به انقلاب اسلامی را هموار ساخت و رژیم زمان را متوجه عظمت جنبش مردمی با اراده و توکل خدایی ساخت و جرات حضور در برابر مردم و جنایات بیشتر را از آن گرفت.

 

وی با بیان این که در زمانی که اسلام ناب محمدی (ص) در کنار اسلام آمریکایی ها قرار گرفته بود، قیام 15 خرداد تمایز و برتری بزرگ دین اسلام را به همگان شناساند و اسلام راستین را بین تمام اقشار جامعه گسترش داد و پس از این قیام جریانات سیاسی برای پیروزی انقلاب اوج گرفت، اضافه کرد: خون های ریخته شده در این روز سند روشنی بر وحشی گری و اسلام ستیزی طاغوت و اربابان است.

 

حجت الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: از ویژگی های مهم قیام 15 خرداد در سال 42 مردمی بودن، اسلامی بودن و داشتن رهبری واحد آن است، لذا قیام 15 خرداد بر ضد حکومت شاهنشاهی را می توان نقطه عطف تاریخ اسلامی ایران دانست که سبب شد تا روند پیروزی نهضت اسلامی با سرعت و شتاب بیشتری به پیش رود.

 

وی با بیان این که 15 خرداد به واسطه رشادت مردم و محور قرار گرفتن اسلام و رهبری امام (ره) توانست دروازه ورود به انقلاب بزرگ اسلامی را باز کند، گفت: با قاطعیت می توان گفت که پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی حکومت 2500 ساله شاهنشاهی مرهون قیام 15 خرداد مردم است که مردم در جای جای کشور در آن نقش محوری و مرکزی را ایفا کردند.

 

نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زنده نگه داشتن واقعه 15 خرداد وظیفه تک تک افراد جامعه است زیرا به گفته امام خمینی (ره) قیام 15 خرداد بزرگداشت ارزش های انسانی طی تاریخ است.

 

وی با بیان این که زنده نگه داشتن قیام 15 خرداد زنده نگه داشتن اسوه های ایثار و شهادت، جانبازی، فداکاری و پایداری است که شناساندن و مرور آن برای نسل امروز و انتقال آن به نسل های بعد‌، عظمت این جنبش مردمی برای برکناری ظلم و ستم را تداعی می کند، ادامه داد: امروز مقام معظم رهبری همچون بنیان گذار انقلاب با اقتدار و صلابت در برابر قدرت های استکباری جهان می ایستند و اجازه دخالت در امور داخلی کشور را به آنان نمی دهند.

 

حجت الاسلام بیگی افزود: برملا شدن چهره ضد دینی طاغوت و دشمنی عمیق آنان با اسلام و روحانیت ملت را بیش از بیش به میدان مبارزه فراخواند که در نهایت با تدابیر اندیشمندانه بنیان گذار انقلاب و پشتیبانی مردم ولایت مدار انقلاب شکوهمند اسلامی به ثمر نشست./1302/ت302/ب

ارسال نظرات