۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۰۸۶۷۳
مدیرعامل شرکت رسانه‌گستر بنیسی:

سالیانه چهار هزار بازی رایانه‌ای تولید می‌شود که یک‌سوم آن غیرمجاز است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل شرکت رسانه‌گستربنیسی با بیان این‌که سالیانه سه تا چهار هزار بازی رایانه‌ای در جهان تولید می‌شود، گفت: دست کم یک‌سوم این بازی‌ها غیرمجاز هستند و بقیه هم یا روی خط قرمز هستند و یا بد نیستند و از این میان آنهایی هم که مجاز هستند بالای 90 درصد غیرمفیدند.
حجت‌الاسلام حبيب داستاني‌بنيسي، مديرعامل شرکت رسانه‌گستربنيسي و توليدکننده بازي‌ رايانه‌اي «عمليات انهدام 2»
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب داستانی‌بنیسی، مدیرعامل شرکت رسانه‌گستربنیسی و تولیدکننده بازی‌ رایانه‌ای «عملیات انهدام 2» در کارگاه اختتامیه دانشگاه هیولاسازی که ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، گفت: امروز دشمنان بی‌وقفه و با تمام توان در حال ساخت برنامه‌ها و برنامه‌های ضدارزشی بر علیه دین مبین اسلام هستند.
وی با بیان این‌که در 10 سال آینده، صدا و سیما و فیلم که یکی از پراستقبال‌ترین رسانه‌ها هستند حذف خواهند شد، افزود: بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی‌ها در 10 سال آینده جایگزین این موارد شده و دنیا را قبضه خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت رسانه‌گستربنیسی اظهار داشت: سیاست‌گذاران در عرصه رسانه با این سرعت به پیش حرکت می‌کنند و نیاز است ما دنیا را جدی بگیریم و به فکر راه حلی برای این مشکلات باشیم.
حجت‌الاسلام داستانی بنیسی با اشاره به این‌که سالیانه سه تا چهار هزار بازی رایانه‌ای در جهان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: دست کم یک‌سوم این بازی‌ها غیرمجاز هستند و بقیه هم یا روی خط قرمز هستند و یا بد نیستند و از این میان آنهایی هم که مجاز هستند بالای 90 درصد غیرمفیدند.
وی تصریح کرد: باید ببینیم آیا حوزه علمیه به عنوان بزرگ‌ترین نهاد دنیای اسلام و تشیع، برنامه‌ای برای این‌ها دارد یا خیر و اگر ندارد، ما طلاب خود باید به فکر این فضای مهم مجازی باشیم.
تولیدکننده بازی ‌رایانه‌ای عملیات انهدام 2 با بیان این که رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری برای حفظ فضای مجازی دارند، بیان داشت: حضرت آقا به خود بنده در جلسه ای فرمودند «من یار ندارم، بروید مجتهد شوید، عامل به حرف باشید، تقوا پیشه کنید و دنیا را به دست بگیرید، من یار ندارم».
وی افزود: ما باید با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در فعالیت‌های رسانه‌ای ورود کرده و بلد کار شویم و اقدام به تولید کارهای فاخر، فرهنگی و جایگزین کنیم و در اختیار کودکان و نوجوانان خود قرار دهیم.
حجت‌الاسلام داستانی بنیسی با اشاره به این که مردم طالب هستند و کار فاخر نیست و یا بسیار کم است، گفت: باید در این راستا سه کار را انجام دهیم که یکی از آنها ساخت جایگزین است، یعنی بازی ها و برنامه‌هایی را بسازیم که فرزندان را به خود جذب کرده و آنها از رفتن به سوی بازی‌های رایانه‌ای غربی منصرف کند.
وی ابراز داشت: دومین کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که اگر توان ساخت بازی های فاخر و جایگزین نیستیم، با کسانی که در این راه موفق هستند تعامل داشته باشیم و به جای جوایز تبلیغی، بازی‌های رایانه‌ای فاخر و شیعی را تهیه و به کودکان هدیه بدهیم.
مدیرعامل شرکت رسانه‌گستربنیسی در پایان سومین کار در جهت جذب کودکان و نوجوانان را در گرو دفعی برخوردنکردن با ٱنها دانست و خاطرنشان کرد: نباید به هیچ وجه با فرزندان دفعی برخورد کنیم، بلکه باید آن‌ها را فواید و مضرات بازی‌ها و برنامه‌ها آشنا کنیم، تا بتوانند تصمیم درست بگیرند و باید کاری انجام دهیم که درخور و مورد رضایت امام زمان(عج) باشد./907/202/ع
ارسال نظرات