۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۰۸۷۳۳
استاد حوزه علمیه بابل:

دور شدن از تهذیب نفس مهم ترین آفت دوره طلبگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، تولیت مسجد محدثین، آفت دوران طلبگی را دور شدن از تهذیب نفس و نبستن راه نفوذ شیطان بیان و تصریح کرد: هر مقدار که علم انسان اضافه می شود باید دایره معنویت خود را گسترش دهد تا در دام شیطان نیفتد.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عسکر نصیرایی، استاد حوزه علمیه جامعه الزهرا بابل ظهر امروز در جمع تعدادی از طلاب شهرستان بابل با تاکید بر لزوم توآم شدن علم و معنویت تصریح کرد: انسان می تواند با دو بال علم و  بال معنویت به کمال برسد و بسیار زیباتر خواهد بود که علمی که انسان فرا می گیرد علمی الهی باشد.

 

وی ادامه داد: در صورتی که علمی که انسان فرا می یگرد علمی الهی باشد فراگیری این علم یک عبادت محسوب می شود و از این رو است که خواب عالم بهتر از عبادت عابد محسوب می شود.

 

تولیت مسجد محدثین بابل به برخی از موانع تعالی انسان اشاره کرد و گفت: انسان ها در حجاب هایی قرار دارند و برای رسیدن به نور خداوند باید این حجاب ها را پاره کند و اینجا علم به کمک انسان ها می آید.

 

وی افزود: سه عامل شناخت حجاب ها، طریقه عبور از این حجاب و توانمندی کنار زدن حجاب علم و دانشی می خواهد که می تواند انسان را به تعالی می رساند و این علم علمی الهی است.

 

حجت الاسلام نصیرایی به فرازی از کلام حضرت آیت الله بهجت(ره) در خصوص تهذیب نفس اشاره و تصریح کرد: حضرت آیت الله بهجت(ره) از افرادی بودند که توانستند با کنار  زدن حجاب ها به نور خدا برسند و  برای کنار زدن این حجاب ها تهذیب نفس احتیاج است.

 

وی تعلقات مادی را یکی دیگر از موانع دست یابی به معنویت بیان کرد و گفت: راه از بین بردن حجاب های مادی انفاق کردن و صدقه دادن است که تعلقات مادی انسان را کم می کند.

 

استاد حوزه علمیه بابل تواضع را موجب رشد و بزرگ شماری در  نظر پروردگار متعال بیان کرد و افزود: نکند انسانی خود را بالا و دیگران را پست بشمارد و اگر همه را بنده خدا بدانیم و بگوییم او هم مانند من بنده خداوند است  مانع غرور انسان می شود.

 

وی با بیان روایاتی از پیامبر و ائمه اطهار(ع) در خصوص با فضیلت تر بودن فراگیری علم اشاره و خاطرنشان کرد: طبق حدیثی از پیامبر فرا گرفتن علم از ثواب تشییع جنازه مؤمن افضل است و از هزار حج افضل باشد چون خداوند با علم پرستش می شود.

 

حجت الاسلام نصیرایی با توصیه به طلاب در خصوص تقویت جنبه های معنوی گفت: یکی از نشانه های مهم طلبه دینی سجده های طولانی است که برای انسان تواضع را به مراه دارد.

 

استاد حوزه علمیه بابل در ادامه سخنان خود افزود: اساسی ترین مسأله برای موفقیت طلبه تهذیب نفس است و طلاب باید اهتمام بر نمازشب داشته باشند.

 

تولیت مسجد محدثین، آفت دوران طلبگی را دور شدن از تهذیب نفس  و نبستن راه نفوذ شیطان بیان و تصریح کرد: هر مقدار که علم انسان اضافه می شود باید دایره معنویت خود را گسترش دهد تا در دام شیطان نیفتد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات