۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۰۸۷۵۷

همایش نقش زن در نهضت امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش زن در نهضت امام(ره) در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین ۱۵خرداد به همت بسیج جامعه زنان سپاه پاکشدت برگزار شد.
تبيين اهداف نهضت امام خميني از راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه پاکدشت، مهدی نقش زنان ایران اسلامی در پیشبرد نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از موارد مورد بحث در این همایش بود.

فرماندار پاکدشت در این مراسم که در کانون شهدای پاکدشت برگزار گردید، گفت: 15 خرداد سال 42 مبنای حرکت امام راحل در نهضتی اسلامی است که حرکتی بی نظیر در دنیا و تاریخ معاصر محسوب می شود.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: نهضت امام راحل بر اساس معیارها و ارزش های اسلامی شکل گرفت و این ارزش ها و باورهای دینی باعث تفاوت این نهضت با سایرقیام های رخ داده در جهان گردید.

وی ادامه داد: در انقلاب هایی که در کشورهایی نظیر فرانسه و روسیه شکل گرفت تنها گروه ها و جریان های خاصی حضور داشتند و معنویت در آن جایی نداشت، به طور مثال در انقلاب فرانسه تنها عنوان برادری بود که توانست انسجام را در بین جامعه ایجاد کند.

قاسمی بیان داشت: درانقلاب فرانسه هم تنها کارگران و دهقانان نقش داشتند و سایر اقشار جامعه هیچ تأثیری در شکل گیری آن ایفا نمی کردند.

وی تصریح کرد: درهیچ یک از انقلاب های رخ داده در جهان، زنان نقشی بر عهده نداشته و همواره در انزوای کامل به سر می بردند ولی این شخص امام راحل بود که زنان را از حاشیه جامعه به متن آورده و باعث شد تا زن درجریان انقلاب نقش محوری خود را در پیشبرد اهداف والای نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل باز یابد.

قاسمی فرزاد افزود: زنان ایران اسلامی با پرورش مردانی خداجوی در دامن پاک خود، اهداف والای انقلاب را دنبال و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

فرماندار پاکدشت گفت: نقش تأثیرگذار زنان ایران اسلامی نه تنها در مبارزات انقلابی که در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مشهود و نمایان است و این را می توان از عرصه های پشتیبانی تا خط مقدم نبرد با ظلم به خوبی مشاهده نمود.

فرماندار پاکدشت: سبزپوشان ولایت مدار سپاه، آماده و حافظ انقلاب هستند

ظهر امروز به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، امام جمعه، فرماندار و معاونین فرمانداری، بخشداران شهرستان پاکدشت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر فرون آباد، رئیس اداره تربیت بدنی پاکدشت و جمعی از ورزشکاران با فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه پاکدشت دیدار کردند.

فرماندار پاکدشت ضمن گرامیداشت روز پاسدار در این دیدار گفت: سپاه پاسداران همواره در کنار مردم و پشتوانه ای محکم برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

قاسمی فرزاد با اشاره به نقش سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدا به بزرگ پاسدار تاریخ حضرت سیدالشهدا(ع) در راه صیانت از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند و رشادت‌ها و حماسه آفرینی آنان طی هشت سال دفاع مقدس هرگز از اذهان ملت ما پاک نمی شود.

سپاه سرمایه عظیم ملی است

وی با اشاره به نقش سپاه در عرصه های سازندگی کشور گفت: پاسداران دیروز با خون پاک خود شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری و با دشمن مبارزه کردند و  پس از خاتمه آن مقطع وارد عرصه‌های سازندگی و حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی با تبعیت از مقام معظم رهبری همواره نقش آفرین شدند.

قاسمی تصریح کرد: سپاه در همه برهه ها یار و یاور انقلاب بوده و در این عرصه که دشمنان انقلاب همواره با طراحی و نقشه های خود به مقابله با نظام مشغولند؛ سبزپوشان ولایت مدار سپاه آماده و حافظ انقلاب هستند.

فرماندار پاکدشت  در پایان اظهارکرد: سپاه پاسداران سرمایه عظیم ملی است و باید از این سرمایه بزرگ بخوبی مراقبت شود.

جانبازان سرمایه‌های این انقلاب هستند

به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز و در راستای تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت، فرماندار پاکدشت با جانبازان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار پاکدشت که خود از جانبازان 8 سال دفاع مقدس هست در دیدار با فرمانده کانون بسیج کارمندان شهرستان پاکدشت گفت: شما جانبازان سرافراز کشور ما نیز در پاسخ به ندای آسمانی امام خمینی(ره) از همه هستی خود گذشتید و جان خود را کف دست گرفتید و وفاداری خود را هم در دوران انقلاب اسلامی و هم در 8 سال دفاع مقدس اعلام نمودید.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: امروز جانبازان و ایثارگران در جامعه اسلامی دارای جایگاهی ستودنی و قابل تحسین هستند.

فرماندار پاکدشت در ادامه دیدار با این جانباز گفت: دیدار شما عزیزان روحیه‌ای وصف ناشدنی به ما می‌دهد و همه مسئولان و تک تک مردم ایران اسلامی به شما افتخار می کنیم چرا که اگر ما امروز استقلال و امنیت داریم، مدیون فدارکاری های بی دریغ شماست.

وی افزود: حضور در جمع جانبازان دفاع مقدس و رسیدگی به امور آنها افتخار بزرگی است که این مهم باید با عشق انجام شود.

قاسمی فرزاد در پایان این دیدار ها گفت: امروز جانبازان مایه افتخار و سربلندی نظام و ملت هستند و سرکشی و رسیدگی به امور جانبازان وظیفه‌ای همگانی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاکدشت: پاسداران ادامه دهنده راه شهدا هستند

صبح امروز به مناسبت اعیاد خجسته شعبانیه و روز پاسدار، مراسم جشن این روز با حضور جمعی از مسئولین و پاسداران شهرستان پاکدشت در حسینیه فاطمه الزهرا(س) ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت برگزار گردید.

فرمانده سپاه پاکدشت ضمن تبریک این روز، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده سپاه در سال جاری، از بهره برداری یک باب سالن ورزشی صالحین شهدای فرون آباد در نیمه شعبان سال جاری خبر داد.

بهره برداری از یک باب سال ورزشی صالحین تا نیمه شعبان

عبداله اصغری افزود: سال گذشته قول احداث 7 باب سوله فرهنگی ورزشی صالحین را به شهروندان پاکدشتی داده بودیم که 4 باب آن در سال 92 اجرا و 3 سالن دیگر در سال جاری به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در این جشن ضمن تبریک این روز به پاسداران گفت: امروز سپاه، دانشگاه پر قدرتی دارد که نگاه مستکبران عالم به آن دوخته شده است.

فرهاد بشیری با بیان خاطره ای از قبل از انقلاب افزود: آن زمان اساتید دانشگاه خود را جدا از مردم می دانشتند و فکر می کردند نباید به مردم بها داد؛ اما امروز به شکرانه ی نعمت انقلاب در مراکز آموزشی سپاه، اساتید با روحیه بسیجی زندگی می گذرانند.

اگر روحیه بسیجی بماند، مملکت آسیبی نمی بیند

وی معتقد بود: اگر این روحیه بسیجی بماند؛ مملکت آسیبی نمی بیند.

بشیری ادامه داد: آن روزها مردم از کوچک ترین عضو ژاندارمری هم می ترسیرند؛ اما امروز بالاترین اعضای نظام هم با مردم دوست هستند.

وی اذعان کرد: در نظام پهلوی رؤسای نهادها از هر که خوششان نمی آمد، او را می کشتند؛ اما امروز رئیس جمهور هم نمی تواند از قانون فراتر برود.

بشیری با توجه به حلول ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود: فعالیت های خوبی در سپاه در حال اجراست از جمله مراسم بزرگداشت ارتحال امام که وظیفه اصلی آن بر دوش سپاه است.

این فرهنگی فعال شهرستان پاکدشت ادامه داد: امروز دشمن متوجه کاروان عظیم توسعه در ایران شده است و هر لحظه بر آن است تا آن را مانع شود.

سپس نماینده ولی فقیه در سپاه پاکدشت به بیان افتخارات لباس پاسداری پرداخت و افزود: روز پاسدار برای ما افتخاری بزرگ است چرا که در روز میلاد امام حسین(ع) واقع شده است.

حجت الاسلام محمد مسعودی افزود: پاسدار بودن یک سعادت است که قطعا هر فردی این لیاقت را ندارد و امروز شما پاسداران افتخار این نظام هستید.

وی تصریح کرد: پاسداران حریم ولایت  ادامه دهنده راه شهدا و امام شان هستند.

در پایان نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه شهرستان پاکدشت اقامه شد و از پاسداران نمونه این ناحیه تجلیل به عمل آمد.

امام جمعه شهرستان پاکدشت: امروز قدرتمندترین دشمنان هم، از ایران می ترسند

امام جمعه شهرستان پاکدشت با اشاره به دیدگاه آخرین رسول خدا نسبت به اخلاص، گفت: اخلاص کامل آنست که انسان معصیت نکند، حتی اگر انسان بخواهد با زبان کنایه انسان دیگری را خراب کند؛ معصیت کرده است.

حجت الاسلام حسن لزومی افزود: نیاز نیست خود را مخلص دین معرفی کرد، همین که از معصیت پرهیز شود، کافیست.

وی ادامه داد: راستگو کسی هست که حرف و عملش یکی باشد، اگر راستگو حرفش خوب باشد، باید به حرف خود عمل کند، در غیر اینصورت از آن پرهیز کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت تصریح کرد: باید به حرفی که زده می شود بتوان عمل کرد و گرنه این زبان کوچک هر کلمه ای را می تواند تلفظ کند، فقط با حرف زدن کار درست نمی‌شود و دلیل این‌که بزرگان دین هم کم حرف بودن همین نکته است.

دعا؛ کلید رحمت الهی

وی با اشاره به آغاز ماه مبارک شعبان تأکید کرد: کلید رحمت الهی خواندن خداست، با دعا، مناجات و توکل به خدا قفل رحمت الهی را باز کنید.

خطیب نماز جمعه پاکدشت با اشاره به روزه داری امام علی(ع) در ماه رجب و شعبان ادامه داد: اگر روزه قضا دارید، ماه شعبان بهترین ماه برای ادای آن است، اگر نمی توانید در این ایام روزه بگیرید، لااقل حالت تهجد داشته باشید.

حسن لزومی افزود: انسان نباید نسبت به دنیا خیلی صمیمی باشد که موقع مرگ جدایی برایش سخت شود و نباید هم به قدری دنیا را رها کند که به بیچارگی بیفتد.

مؤسس بزرگترین حوزه علمیه شرق تهران، حادثه مرگ را خیلی راحت دانست و افزود: اگر یک لحظه قلب کار نکند، مرگ اتفاق می افتد، تعجب اینجاست که همه‌مان مرگ را در نزدیکی می بینیم اما باز معصیت می کنیم.

حجت الاسلام لزومی ادامه داد: عمر عادی انسان 70 سال است و این مانند قطره ای است در اقیانوس، اما باز انسان عمر را طولانی می پندارد؛ باید بیشتر مراقبت کرد و ملاحظه خودمان و اطرافیان را هم کرد.

نرمش؛ جواب بدرفتارها

استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) پاکدشت با اشاره به نصایح رسول اکرم(ص) ادامه داد: اگر کسی نزدتان آمد و عذر خواهی کرد؛ عذرش را بپذیرید و اگر برادر دینی از شما نافرمانی کرد؛ شما حرفش را بخوانید و اگر کسی با شما بدرفتاری کرد، شما نرمش نشان دهید.

وی خطاب به نمازگزاران گفت: اگر کسی  غیبت شما را کرد، شما از او به خوبی یاد کنید و البته از خدا بخواهید هدایتش کند.

امام جمعه پاکدشت با توجه با نامگذاری سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ اذعان داشت: نباید به بهانه خنداندن، شوخی های بی‌مزه و مضحک انجام داد، که متأسفانه گاها دیده می‌شود که سخنان لغو و بیهوده در قالب پیامک بین عده ای معدود رد و بدل می‌شود.

پاسداران؛ رهروان سیدالشهدا هستند

حجت الاسلام لزومی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، و روز پاسدار افزود: امروز پاسداران ما را سیدالشهدا(ع) را می روند.

وی خاطرنشان کرد: در 8سال دفاع مقدس نیروهای ارزشمند سپاه، جوان، شجاع بودند و در سینه شان‌دل شیر بود.

خطیب جمعه پاکدشت گفت: اگر سپاه نبود، ارتش به تنهایی کاری را پیش نمی برد.

وی با یادآوری بر خدمات بی نظیر سپاه در کشور، بیان کرد: امروز سپاه در عرصه های داخلی از جمله عمران و آبادانی حضور دارد و در تمام فتنه های دشمن وارد صحنه می شود.

حجت الاسلام لزومی با اشاره به ورود سپاه در عرصه فرهنگی و جنگ نرم، و گفت: پاسداران، حافظ ارزش های انقلاب و تمامیت این کشور و ناموس مملکتند.

امروز قدرتمندترین دشمنان هم، از ایران می ترسند

حجت الاسلام لزومی اذعان کرد: امروز قدرتمندترین دشمنان هم، از ایران می ترسند؛ چون چشمه ای از آن را در 8سال دفاع مقدس و در فتح خرمشهر که نمونه کوچکی از دفاع مقدس بود را دیده اند.

امام جمعه پاکدشت یادآور شد: در فتح خرمشهر، از هر چند اسیر به اسارت گرفته شده یک نفر، غیر عراقی بود.

وی عنوان کرد: در جریان جنگ تحمیلی بسیاری از پاسدارن شهید شدند، تا جایی که در چند شهر کلیه‌ی نیروهای سپاهشان در چند روز عوض شدند.

حجت الاسلام لزومی با اشاره به روز جانباز افزود: جانبازان خیلی سخت زندگی می کنند مخصوصا جانبازان شیمیایی که درصدشان هم کم است.

وی ادامه داد: زندگی خیلی از آن ها وابسته به یک دستگاه پزشکی است.

امام جمعه پاکدشت با تبریک به خانواده جانبازان اذعان کرد: آدم می سوزد که بچه ای جان کندن پدر را می بیند و زندگی می‌کند.

لزومی تصریح کرد: ما امروز مدیون جانبازان و آن همسران جانبازی هستیم که کل امور خانواده بر عهده ایشان است.

حجت الاسلام لزومی با طرح سوالی در مورد وجود شخصیت امام(ره) عنوان کرد: اگر امام(ره) نبود، امروز در دنیا چه جایگاهی داشیم؟

وی ادامه داد: وجود امام(ره) نعمت است و تنها نعمتی که خدا بر آن منت دارد؛ نعمت ولایت است که حتی در قیامت هم انسان را بازخواست می‌کند و از آن می گذرد.

حجت الاسلام لزومی در پایان تأکید کرد: در برابر همه تجلیل ها از شخصی امام(ره)، نباید از نعمت رهبری غافل شویم که بعد از امام(ره)، تمامی  مشکلات را ایشان مدبرانه حل کرده است.

خطیب جمعه پاکدشت ادامه داد: امروز بعد از 25سال فراق جانسوز امام(ره)، رهبری به اندازه سر سوزنی از خط امام(ره) تجاوز نکرده و با همان اندیشه، تفکر و دلسوزی امام(ره) در تمام صحنه ها حضور دارد./966/د101/ی

ارسال نظرات