۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۰۸۷۶۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

خود سازی بر مبنای آیات قرآن کریم مهم ترین راهکار برای دست یابی به سعادت دنیا و آخرت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که یکی از مهم ترین ویژگی های انسان های وارسته در طول تاریخ خود سازی است، گفت: خودسازی بر مبنای آیات قرآن کریم و رهنمودهای اهل بیت مهم ترین راهکار برای دست یابی به سعادت دنیا و آخرت است.
  

 سبک زندگي ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با مردم شهرستان های قاین و زیر کوه با بیان این که خداوند ماه شعبان و رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی قرار داده است، گفت: انسان قبل از این که از نظر تربیتی بر رفتار و کردار دیگران خرده بگیرد باید ابتدا با خودسازی نفس خود را تربیت کند و پس از آن به اصلاح امور و آداب تربیتی دیگران بپردازد.

 

وی افزود: متاسفانه امروزه در میان مردم غیبت کردن و عیب جویی از دیگران یکی از رفتارهای ناشایست و رایج شده و بیشتر افراد دقیقا همان عیب و ایرادهایی را که خود دارند از دیگران گرفته که دلیل این همه عیب جویی فاصله گرفتن از آموزه های اصیل دین اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که خود سازی و عمل به الگوهای اسلامی موجب سعادت مادی و معنوی انسان می شود، گفت: انسانی که براساس جهان بینی اسلامی زندگی می کند قانع است و از زندگی لذت می برد و چنین انسانی با خدمت به خلق زمینه های پیشرفت خود و دیگران را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: توجه به خودسازی موجب افزایش ایمان انسان می شود و خداوند به انسان مومن کرامت های زیادی هدیه می کند و چنین انسانی نسبت به هدف زندگی در جهان هستی آگاه بوده و تقرب به خداوند را در زندگی بر هر هدفی برتر می داند.

 

وی افزود: خود سازی به معنای دوری از اجتماع و عبادت زیاد نیست بلکه انسانی که می خواهد به خود سازی بپردازد باید علاوه بر عمل به وظایف روز مره خود سعی کند براساس آموزه های اسلام جسم و روح خود را پرورش دهد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که خانواده ها در خود سازی کودکان و جوانان نقش موثری دارند، گفت: مهم ترین رسالت خانواده ها این است که فرزندان خود را از همان ابتدا بر مبنای آموزه های اسلامی آشنا کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به در پیش بودن ولادت امام زمان (عج الله) گفت: اولین وظیفه منتظران واقعی خود سازی است چرا که اگر انسان ها از نظر فردی خود را برای ظهور آماده نکند نخواهد توانست در آمادگی جمعی و جامعه برای فرج موثر باشند.

 

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده کرده اند عزم همگانی و مدیریت جهادی راهکار دست یابی به سبک زندگی اسلامی است و ملت ایران باید با همدلی و وحدت ایران را به یک کشور الگو برای منتظران جهانی امام زمان (عج الله) تبدیل کنند.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: تجمل گرایی، مصرف گرایی، چشم و هم چشمی، افزایش گناه ، افزایش بی حجابی و بی توجهی به محرومان از آفت هایی هستند که موجب تاخیر در فرج می شوند و ما به عنوان شیعه امام زمان(عج الله) وظیفه داریم موانع پیش روی ظهور را کاهش دهیم./968/پ202/ب

ارسال نظرات