۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۰۸۷۷۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رسالت مؤسسات دینی پرورش طلاب با هدف گسترش تفکرات و آموزه های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: لازم است مسؤولان استان برای توسعه کمی و کیفی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در خراسان شمالی همت مضاعفی داشته باشند.
جلسه هيأت امناي مؤسسه آموزشي امام خميني(ره) در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی روز شنبه در جلسه هیأت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور که با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، نماینده آیت الله مصباح یزدی و عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) و شماری از مسؤولان این مؤسسه در بجنورد برگزار شد؛ بر توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه و دانشگاه های علوم دینی در استان خراسان شمالی تأکید کرد.

 

وی رسالت تشکیلات و مؤسسات دینی را پرورش طلاب و دانشجویان علوم اسلامی با هدف گسترش تفکرات و آموزه های اسلامی دانست و افزود: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در زمینه های فلسفه، کلام، تفسیر، روان شناسی و جامعه شناسی می تواند آموزش های لازم را به جامعه اسلامی ارائه کند.

 

امام جمعه بجنورد تأسیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور در مرکز خراسان شمالی را افتخاری برای این استان عنوان و اضافه کرد: این مؤسسه موجب ارتقا و افزایش علمی و فرهنگی طلاب و ورود علوم جدید به دانشگاه های خراسان شمالی می شود.

 

وی با اشاره به مصوبات این نشست از مسؤولان استان خراسان شمالی خواست تا برای توسعه کمی و کیفی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در استان همت مضاعفی داشته باشند.

 

رییس هیأت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور اظهار داشت: مسؤولان باید همت کنند تا هم مکان مناسبی برای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور در بجنورد احداث شود و هم در اداره این مؤسسه یاری گر اعضای هیأت امنای آن باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به کمبودهای ساختاری این مؤسسه در خراسان شمالی از خیران و نیکوکاران خواست تا موقوفات و کمک های خود را به سمت بهبود و توسعه کمی و کیفی این مرکز آموزشی و پژوهشی سوق دهند.

 

گفتنی است، همزمان با این نشست که با حضور اعضای هیأت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور از جمله امام جمعه بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، قائم مقام دادگستری کل، سرپرست دانشگاه پیام نور، مدیرکل ورزش و جوانان و برخی دیگر از اعضا برگزار شد، سومین مرحله جذب دانش پژوه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور در بجنورد آغاز شد.

 

در حال حاضر 58 دانش‌پژوه به شکل حضوری و50 نفر به شکل غیرحضوری در مؤسسه امام خمینی(ره) شعبه شمال شرق کشور در بجنورد تحصیل می کنند و 12 استاد نیز در این مرکز به امر تدریس دانش پژوهان مشغول هستند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات