۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۰۸۷۸۷

السیسی مقام های رژیم صهیونیستی را به مراسم تحلیف دعوت نکرد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه برگزاری آیین تحلیف رییس جمهور مصر، رهبران اسرائیل در تماس با عبدالفتاح السیسی پیروزی او را شادباش گفتند، این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی به این مراسم دعوت نشده‌اند.
عبدالفتاح السيسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو فردا در خبری، گفت: در آستانه برگزاری آیین تحلیف رییس جمهور مصر، رهبران اسرائیل در تماس با عبدالفتاح السیسی پیروزی او را شادباش گفتند، این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی به این مراسم دعوت نشده‌اند.

براساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و شیمون پرز، رییس جمهور سرزمین های اشغالی، در مکالمات تلفنی جداگانه با السیسی سخن گفتند.

 
نتانیاهو و پرز در گفت‌وگوی تلفنی خود به السیسی، اظهار داشتند: از تعهد مصر به رعایت توافق پیمان صلح میان مصر و اسرائیل در دوران جدید این کشور خشنودیم و اسرائیل
آماده همکاری با مصر در عرصه‌های مختلف است.


گفتنی است، مراسم تحلیف و آغاز ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی روز یک‌شنبه، هجدهم خرداد، در کاخ الاتحادیه و القبه قاهره برگزار می‌شود.



عبدالفتاح السیسی، رییس پیشین ستاد کل ارتش و وزیر دفاع سابق این کشور، در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته، با کسب حدود 24 میلیون و پانصد هزار رأی که نزدیک به 97 درصد آرا اعلام شد، پیروز این انتخابات شد.

دولتمردان رژیم صهیونیستی عامدانه از موضع‌گیری در زمان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری مصر به سود السیسی خودداری کردند، هرچند که بسیاری از ناظران اتفاق نظر داشتند، برای رژیم اشغالگر، پیروزی السیسی بهترین گزینه است.


رژیم صهیونیستی همچنین از ساقط شدن حکومت اخوان‌المسلمین و برکناری محمد مرسی ابراز خشنودی تلویحی کرده و از این که دولت باراک اوباما برکناری مرسی و اقدامات السیسی در ماه‌های گذشته را مورد انتقاد قرار داده است، ناخرسندند.

بسیاری از ناظران می‌گویند، حمایت رژیم اشغالگر قدس از السیسی در تغییر نظر آمریکا نسبت به حکومت تازه مصر اهمیت دارد.


گفتنی است، به سبب اهمیت مصر در تعیین سمت و سوی مناسبات فلسطینی‌ها با رژیم اشغالگر، دولتمردان اسرائیل برای سیاست السیسی در ارتباط با دولت جدید فلسطینی نیز اهمیت قائل هستند.

دولت تازه فلسطینی که بر اساس آشتی فتح و حماس تشکیل شد، در روزهای گذشته معرفی شد.

فلسطینی‌ها امیدوارند که دولت وحدت ملی آن ها موجب شود که مصر به حصر زمینی غزه پایان دهد؛ این حصر در ماه‌های گذشته از سوی مصر علیه زندگی فلسطینی‌های غزه تشدید شده و گذرگاه مرزی الرفح، جز روزهای معدودی، بسته بوده است./993/1409/ح

ارسال نظرات