۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۸۱۵
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی:

جز با رفع کینه ها به جامعه آرمانی نمی رسیم

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) با بیان این‌که محبت را باید از یک کانونی به جامعه تزریق کرد، گفت: برای این‌که عفو در جامعه ما فراگیر شود، باید فرهنگ شود و برای این منظور باید خودمان در زندگی شروع به بخشش کنیم، مسؤولان هم از خودشان شروع کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني، توليت آستان مطهر امام خميني(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی عصر امروز شنبه هفدهم خردادماه در "جشن بخشش" که به همت وزارت ورزش و جوانان در تالار وحدت برگزار شد، اصل تشریع حکم قصاص را بازدارنده و مانع گسترش قتل در جامعه دانست و گفت: قصاص در روزگاری در جامعه تشریع شده که به ازای هریک نفر که کشته می‌شود، قتل‌های فراوانی بین قبائل اتفاق می‌افتاد.

وی در ادامه به خصوصیات "عفو" اشاره و با بیان این‌که عفو در روایات خصلت اهل‌بیت(ع) و عزت آفرین دانسته شده است، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند عفو هیچ چیزی بر شما اضافه نمی‌کند مگر عزت.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با اشاره به روایتی مبنی بر این‌که کسی که از یک ظلم می‌گذرد، خدا جایگزین آن، عزت دنیا و آخرت را به او می‌دهد، "جشن بخشش" را یکی از مظاهر عزت دانست که در روایت وعده داده شده است.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) عفو را در روایات دارای ثواب بسیار زیاد دانست و ابراز داشت: امیرمؤمنان(ع) فرمودند ثواب هیچ چیز با ثواب عفو برابری نمی‌کند.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی عفو را بزرگ‌ترین رافع کینه‌ ارزیابی و بیان داشت: ما جز با رفع کینه‌ها به جامعه آرمانی نمی‌رسیم.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) عفو را در روایات سبب بخشش در آخرت و طول عمر دانست و ابراز داشت: در روایتی داریم که کسی که عفوش زیاد است، عمرش طولانی می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با بیان این‌که محبت را باید از یک کانونی به جامعه تزریق کرد، گفت: برای این‌که عفو در جامعه ما فراگیر شود، باید فرهنگ شود و برای این منظور باید خودمان  در زندگی شروع به بخشش کنیم، مسؤولان هم از خودشان شروع کنند./956/پ202/ج

ارسال نظرات