۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۲۰۸۸۲۰
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا در منطقه دچار سردرگمی سیاسی شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که انتخابات ریاست جمهوری سوریه پرشور و رقابتی دنبال شد، گفت: آمریکایی ها در قبال سوریه محاسبه غلطی داشتند و با وجود سرمایه گذاری هنگفت نتوانستند به اهداف خود دست یابند.
علاء الدين بروجردي، رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره انتخابات سوریه، حضور هیات پارلمانی ایرانی در این کشور را در پی دعوت مجلس این کشور عنوان کرد و گفت: ما به اتفاق 9 نفر از نمایندگان مجلس این سفر را انجام دادیم و تعدادی از همکاران ما به شهر حلب رفتند و تعدادی نیز در دمشق حضور داشتند.

 

وی بیان کرد: فضای انتخابات بسیار پرشور بود و خبری از نکاتی که رادیوهای بیگانه درباره فرمایشی بودن انتخابات بیان می کردند، نبود.

 

بروجردی با تاکید بر این که تروریست ها در روز انتخابات هم به مردم رحم نکردند و تعدادی را شهید و زخمی کردند، گفت: با این وجود انتخابات به صورت باشکوه برگزار شد.

 

وی با بیان این که انتخابات سوریه برای نخستین بار به صورت رقابتی برگزار می شد، گفت: ایران از ابتدا به دنبال راهکار و راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه بود و خوشبختانه موضع جمهوری برای همگان به اثبات رسید.

 

بروجردی درباره موضع غرب و آمریکا در قبال انتخابات سوریه و به رسمیت نشناختن آن، تاکید کرد: آنها استاندارد و معیارهای دوگانه ای دارند، آنها همه چیز را حول این محور می دانند، آنها در قبال سوریه محاسبه غلطی داشتند و با وجود سرمایه گذاری هنگفت نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در سوریه با وجود جنگ نیابتی و تجیهز کردن دهها هزار نفر تروریست، به خواسته های خود نرسید، برخلاف محاسبه آنها انتخابات تنها در رقه به دلیل حضور داعش و گروه های تروریستی و نا امنی در بقیه مناطق برگزار شد.

 

وی ادبیات جان کری در قبال انتخابات سوریه را نشان دهنده معیارهای دوگانه آمریکا و نشان دهنده انفعال آنان دانست و تاکید کرد: این انتخابات در مسیر دیپلماتیک بود و غربی ها از این واقعیت نمی توانند فرار کنند.

 

بروجردی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از تروریست هایی که از خارج از سوریه به این کشور گسیل داده شدند، سوری نیستند و به دنبال تحمیل این بحران بر ملت سوریه بودند، دولت سوریه در یک موضع جدیدی از قدرت سیاسی قرار گرفت و این را همه متوجه هستند.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: سفر شتاب زده جان کری به لبنان و سایر تحولاتی که در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس رخ می دهد و نگاه جدیدشان به ما و سوریه متاثر از این تغییر موازنه است و از این به بعد فضا بازتر خواهد شد تا گروه های مسلح به جای تعارض به تعامل روی آورند.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در فضای فعلی بر خلاف سابق که به بهانه نجات ملت سوریه علیه دولت سوریه عمل می کردند، از روز انتخابات به بعد هر اقدامی علیه سوریه، اقدام علیه ملت سوریه است و به همین دلیل آمریکایی ها اصرار داشتند انتخابات برگزار نشود و بشار اسد بدون انتخابات دو سال دیگر بماند.

 

بروجردی درباره مواضع دوگانه آمریکا و غرب درباره حزب الله لبنان، تصریح کرد: آمریکا به عنوان یک ابرقدرت مدعی در صحنه سیاسی بین الملل سه سال قبل اعلام کرد نظام سیاسی سوریه باید تغییر کند و برای آنها سخت است که با همه سرمایه گذاری و راه اندازی جنگ نیابتی نتوانستند به این خواسته و هدف خود برسند.

 

وی بیان داشت: سرکوب گروه های تروریستی به معنای سرکوب سیاست های گروه ها و کشورهای حامی تروریست ها در سوریه است.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز آمریکا پاسخی برای افکار عمومی جهان به منظور نا امن کردن سوریه ندارد و طبیعی است در این مجموعه تحولات مهم آمریکا دچار سردرگمی مهم سیاسی شود. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات