۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۰۸۸۳۵
معاون فرهنگی اداره اوقاف زنجان تبیین کرد؛

فرهنگ مهدویت و نقش آن در جلوگیری از شبیخون فرهنگی و تحقق جامعه سالم

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه زنجان نقش فرهنگ مهدویت را در جلو گیری از شبیخون فرهنگی دشمن و تحقق جامعه ای سالم و دینی بی بدیل دانست و گفت: در جشن های شعبانیه باید این اهداف دنبال شود.
حجت الاسلام فخرالدين خدابنده لو

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری جشن های اعیاد شعبانیه در امامزادگان شاخص استان خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت ماه شعبان اجرا می‌شود که یکی از برنامه‌های شاخص، برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در بقاع و مساجد است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که جشن‌های اعیاد شعبانیه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: ‌تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و همچنین جذب جوانان به این مکان‌های مقدس از اهداف برگزاری این جشن‌ها است.

 

حجت الاسلام خدابنده لو در ادامه با تأکید بر ترویج و تبیین هر چه بیشتر فرهنگ مهدویت با برگزاری جشن‌های شعبانیه افزود: تبیین فرهنگ انتظار و ترویج سیره زندگی ائمه معصومین (ع) نیز باید از دیگر اهداف برگزاری این جشن‌ها باشد که با توجه به ظرفیت‌های موجود در مساجد و امامزادگان استان، بهتر می‌توان فرهنگ دینی و مذهبی را ترویج کرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به نقش فرهنگ مهدویت و ترویج این فرهنگ در پیشگیری از تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت در آماده‌سازی جامعه بشری برای تحقق جامعه‌ای سالم و دینی نقش تأثیرگذاری داشته و این فرهنگ می تواند در بازیابی ارزش دوباره زندگى تاریخى، اجتماعى، سیاسى و فرهنگى عصر حاضر نقش بی بدیلی داشته باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش راهبرد امامزادگان و بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ‌های مختلف تصریح کرد: حضور سخنرانان در این جشن‌ها و همچنین توزیع بروشورهای آموزشی در زمینه این فرهنگ‌ها در امامزادگان که محل حضور اقشار مختلف است، تأثیر بسزایی در سالم‌سازی جوامع خواهد داشت.

 

این مسؤول در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی اداره کل اوقاف استان زنجان با تکیه بر ظرفیت امامزادگان اظهار داشت: سالانه بیش از 100 عنوان برنامه فرهنگی در مناسبت‌های مختلف در امامزادگان اجرا می‌شود که با بررسی‌های به عمل آمده و آمار گرفته شده، هر سال بر تعداد افرادی که در برنامه‌های فرهنگی اوقاف حضور پیدا می‌کنند، افزوده می‌شود که این امر نشان از تاثیرگذاری برنامه‌ها و علاقه‌مندی مردم به برگزاری چنین برنامه‌هایی دارد. /949/ت302/ب

ارسال نظرات