۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۰۸۸۴۳
همزمان با میلاد حضرت علی اکبر؛

جشن جوان در حرم برادر امام رضا در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع)، جشن جوان در حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.
نشست با مسؤولان فرهنگي اوقاف خراسان شمالي- جشن روز جوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح یکشنبه در جلسه معاونت فرهنگی این اداره کل، با اشاره به برگزاری جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، عنوان کرد: در این جشن از جوانان برتر از جمله فعالان قرآنی، مداحان برتر و خادمان فعال این استان تقدیر خواهد شد.

 

به گفته وی برنامه مزبور دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) با حضور مردم و مسؤولان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: سخنران محوری جشن جوان در حرم مطهر برادر گرامی امام رضا(ع) در بجنورد حجت الاسلام مهدی مهرپویان، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی خواهد بود که با محوریت ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر(ع) سخنرانی می کند و علاوه بر این یکی از مداحان برجسته استانی نیز در این جشن به مولودی خوانی می پردازد.

 

وی افزود: در این برنامه که با هدف پاسداشت و آشنایی هرچه بیشتر جوانان با شخصیت والای پسر ارشد حضرت امام حسین(ع) برگزار می شود؛ علاوه بر پذیرایی شربت و شیرینی، به افرادی که دارای نام مبارک علی اکبر باشند هدایایی به رسم یادبود تقدیم می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی اظهار داشت: در جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) مرکز استان همچنین از سه جوان برتر در زمینه فعالیت قرآنی، مداحی و خدمت به مساجد و امامزاده ها، تجلیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که جشن مزبور با محوریت جوانان برگزار می شود، اضافه کرد: در این مراسم با حضور خانواده ها برنامه های فرهنگی هنری از جمله مسابقه های جذابی با موضوع جوان برگزار می شود که به برندگان جوایزی تقدیم خواهد شد.

 

وی همچنین از حضور هنرمندان استانی و شهرستانی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) در محل حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد خبر داد و با دعوت از اقشار مختلف جامعه برای حضور در این جشن، افزود: حضور در این برنامه علاوه بر اجر معنوی، خاطره ای خوش نیز برای شرکت کنندگان فراهم می آورد.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به شخصیت والای حضرت علی اکبر(ع)، بر ضرورت شناخت این شخصیت بزرگ از سوی مردم علی الخصوص جوانان تأکید کرد و گفت: بر اساس روایات حضرت علی اکبر(ع) شبیه ترین فرد به پیامبر گرامی اسلام(ص) از نظر ظاهر، رفتار، منش و اخلاق بوده است.

 

وی با تأکید بر الگوگیری جوانان از حضرت علی اکبر(ع)، سبک زندگی پسر ارشد امام حسین(ع) و تکریم والدین از سوی این جوان را الگوی بسیار مناسبی برای جوانان عصر حاضر دانست و افزود: بهترین، فعال ترین و شاداب ترین دوره عمر هر انسانی دوره جوانی است و باید از این دوره به نحو احسن برای رشد معنوی و تعالی فکری استفاده کرد.

 

حجت الاسلام سهرابی ایام جوانی را بهار توبه توصیف کرد و گفت: در جوانی بار گناهان کمتر، کدورت قلبی و ظلمت باطنی ناقص تر و شرایط توبه آسان تر است و به همین دلیل هم لازم است جوانان مملکت اسلامی از همین ایام پاک بودن و پاک زیستن را پیشه خود کرده و به امید توبه در ایام کهولت نمانند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات