۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۰۸۸۶۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

امر به معروف و نهی از منکر ستون حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند تلاش همگانی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر امری بسیار مهم و ستون حکومت اسلامی محسوب می‌شود.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت‌ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از نیروهای هوا فضای سپاه،‌ بر ضرورت توجه به آیات الهی تأکید کرد و گفت: اگر هر انسانی به اندازه فهم خود از آیات الهی بهره ببرد جامعه از گناه دور می‌شود.

وی آشنایی با قرآن را سبب نورانیت انسان خواند و ابراز کرد: توجه به قرآن و آیات الهی سبب نورانیت و برکت انسان در زندگی می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: متأسفانه این فریضه الهی امروز در جامعه ما فراموش شده است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در میان خانواده‌ها و جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند تلاش همگانی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر امری بسیار مهم و ستون حکومت اسلامی محسوب می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه به خاطر عدم توجه و فراموشی نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که امروز مردم جهان گرایش به دین اسلام پیدا می کنند، افزود: با وجود این مسأله درست نیست که مردم جامعه ما از دین فاصله بگیرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مؤمنان، گفت: مؤمن واقعی کسی است که به آیات الهی عمل کند و آنها را در زندگی روزمره خود اجرا کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از مشکلات دور می‌کند، ابراز داشت: توجه به امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از خطرات مصون می‌دارد./927/پ202/ج

ارسال نظرات