۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۸۹۷

محمود عباس و نتانیاهو به میهمانی پاپ رفتند

خبرگزاری رسا ـ رییس دولت رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز یکشنبه با پاپ در واتیکان دیدار می کنند.
پاپ

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز، شیمون پرز، رییس دولت رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز یکشنبه با پاپ در واتیکان دیدار می کنند.

 

براساس این گزارش، قرار است که رییس جمهور سرزمین های اشغالی به همراه عباس در نیایشی مشترک حضور یابد.

 

گفتنی است، در ماه گذشته میلادی، پاپ در سفری به سرزمین های اشغالی از این دو مقام سیاسی درخواست کرده بود تا به واتیکان سفر کنند.

 

ادعا می شود، پاپ فرانچسکو، این دعوت را در راستای یاری به از سرگیری گفت وگوهای صلح انجام داده است.

 

رورند پیرباتیسا پیتزابالا، متولی کلیسای کاتولیک در بیت المقدس، گفت: هیچ کس فرض را بر اندیشیدن نگذاشته است، حتی اگر یک ثانیه آنان می فهمیدند که خاورمیانه در چه وضعی است، صلح روز دوشنبه برقرار می شد یا به صلح نزدیک تر می شدیم.

 

وی افزود: هدف از این ابتکار بازگشای راهی است که شاید برای زمانی طولانی مسدود بوده است، هدف بازسازی یک آرمان تازه، امکان و رویا است.

 

گفتنی است، تشکیل حکومت و کشور مستقل فلسطین از سوی حماس و فتح به شدت خشم مقام های رژیم صهیونیستی را در آورده است، در این راستا نیز رژیم اشغالگر قدس از هیچ تلاشی برای تشکیل نشدن کشور فلسطین دریغ نمی کند./993/1409/ح 

ارسال نظرات