۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۰۸۹۱۲

ادامه یارگیری نامزدهای انتخابات افغانستان

خبرگزاری رسا ـ قیوم کرزی، برادر حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان از اشرف غنی احمدزی، یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کرد.
اشرف غني احمد زي و عبدالله عبدلله نامزدهاي افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: قیوم کرزی، برادر حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان از اشرف غنی احمدزی، یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کرد.


در مراسمی که به همین مناسبت در شهر کابل برگزار شده بود، او گفت که برای ایجاد افغانستانی آرام، آباد و آزاد به تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی پیوسته است.


آقای کرزی افزود: "مشارکت مردم در دور اول انتخابات نشان از وفادارای آنها به این نظام بود ومسئولیت ما است تا زمینه مشارکت بیشتر مردم را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز فراهم کنیم."


او گفت: "اشرف غنی و عبدالله به نظرم یک نفر هستند و انتخابات دور دوم افغانستان اکنون در دست دو فرد عالم باقی مانده است و از نظر عاطفی نیز مشکل است که از میان دو برادر یکی را انتخاب کنید، ولی من با توجه به شناخت و همکاری‌هایی که با اشرف غنی داشتم از او حمایت کردم."


قیوم کرزی یکی از چهره‌های خبرساز انتخابات سال 1393 افغانستان بود. در ابتدای نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برخی این گمان را مطرح کردند که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان از برادرش حمایت خواهد کرد. اما اندکی بعد قیوم کرزی به نفع زلمی رسول از ادامه نامزدی در انتخابات انصراف داد.


قابل ذکر است زلمی رسول و محمود کرزی، دیگر برادر رئیس جمهور افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از عبدالله عبدالله حمایت کرده‌اند./1421/1409/ح

ارسال نظرات