۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۰۸۹۱۳

سیلاب بلای جان صدها افغان

خبرگزاری رسا ـ در حال حاضر مردم به کمک دارویی و غذایی نیاز دارند و تا هنوز کمک قابل قبولی برای آسیب‌دیدگان ارسال نشده و آنها نزد اقوام و بستگان خود پناه گرفته‌اند.
امدادرساني به سيل زدگان افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان با صدور حکمی، کمیته‌ای را مسئول رسیدگی به وضعیت سیل زدگان ولایت بغلان در شمال این کشور کرد و از آنان خواست که به روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان شتاب بیشتری بدهند.
سیلاب روز گذشته در شمال افغانستان باعث مرگ دست کم 80 نفر شد. گزارش‌ها از تخریب 2 هزار خانه و ناپدید شدن 200 نفر دیگر حکایت داشت.
آقای کرزی به این کمیته دستور داده تا زمینه تدفین قربانیان حادثه و بازگشایی راه‌های حمل و نقل را که به دلیل جاری شدن سیلاب تخریب شده، فراهم کند و مواد غذایی و دارو به آسیب دیدگان این حادثه برساند.
عبیدالله رامین، نماینده مردم بغلان و رئیس کمیسیون منابع طبیعی و محیط زیست شورای ملی افغانستان که به محل حادثه رفته است به بی‌بی‌سی گفت: تاکنون جسد 80 نفر پیدا شده است. او افزود که تاکنون آمار دقیقی از شمار ناپدیدشدگان وجود ندارد.
آقای رامین درباره شدت حادثه گفت: سیل تعدادی از روستاها را شسته و با خود برده و هیچ اثری از این روستاها باقی نمانده است.
او افزود که در حال حاضر مردم به کمک دارویی و غذایی نیاز دارند و تا هنوز کمک قابل قبولی برای آسیب‌دیدگان انجام نشده و آنها نزد اقوام و بستگان خود پناه گرفته‌اند.
محمد قاسم حیدری، معاون اداره ملی مبارزه با حوادث افغانستان نیز درباره روند کمک رسانی به آسیب‌دیدگان گفت: توزیع مواد مورد نیاز از قبیل خیمه، پتو و کمک‌های اولیه آغاز شده و این اداره از نهادهای همکار در شمال افغانستان خواستار همکاری در روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان شده است.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات