۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۰۸۹۲۱
امام جمعه کاشان:

سیاست زدگی سمی مهلک در فضای آموزشی کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درکاشان، گروه گرایی و حزب گرایی را برای دانشگاه سمی مهلک دانست و تاکید کرد: افکار در دانشگاه باید راحت باشد و ذهن آنها به غیر از علم اندوزی مشغول مسائل دیگری نشود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان شب گذشته در دیدار با مشاور وزیر علوم و رییس دانشگاه کاشان اظهارداشت: معتقدم افراد کوچه و بازار نیز باید با مسائل سیاسی آشنا باشند اما سیاست زده نشوند.

 

وی سیاست زدگی را برای کشور سمی مهلک خواند و با اشاره به این که در مدیریت ها ضعف هایی دیده می شود افزود: امروز در وضعیتی هستیم که شرایط، فضا و اداره کشور باید مدیریت شود چرا که در همه امور آنچه که می شود با آنچه که باید بشود فاصله زیادی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، زیاد بودن فاصله بین نقطه فعلی تا نقطه مقصد را بیانگر مشکل در مدیریت ها دانست و گفت: یکی از  مشکلات ما بی ثباتی در مدیریت ها است که بعد از یک دوره چهار ساله با تغییر دولت مدیریت ها نیز دچار تغییراتی می شود.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که هیچ آیه ای نیامده است که با تغییر دولت ها مدیریت ها نیز دست خوش تغییراتی شود یادآورشد: در اغلب کشورهای جهان با تغییر دولت ها فقط تغییراتی در رأس مجموعه دولت ها اعمال می شود اما در بدنه دولت ها هیچ تغییر مدیریتی اعمال نمی شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بی ثباتی در مدیریت ها را دارای آفت های زیادی دانست و با بیان این که با این کار ابتکار عمل در دست مدیران نیست یادآورشد: مدیران جدید تا بخواهند به کارها و امور محوله آشنا و فعالیت های جدی خود را آغاز کنند دوره چهارساله آنان به پایان رسیده است و باید جای خود را تحویل مدیر بعدی بدهند.      

 

وی، صندلی مدیریت ها را مشابه صندلی های قطار مترو و اتوبوس که هر لحظه یک نفر روی آن نشسته و بر خاسته و نوبت نفر بعدی می شود دانست و گفت: مدیران باید از فرصت کوتاه مسؤولیت ها برای تربیت جوانانی که به عنوان امانت الهی به آنها سپرده شده است استفاده کنند. 

 

آیت الله نمازی در ادامه جوانان ایرانی را مومن و متعهد به دین و اسلام دانست و افزود: ظواهر و مدل لباس و آرایش جوانان اقتضای سن جوانی و بیانگر متدین نبودن جوانان نیست چرا که همین جوانان با همین وضعیت ظاهری یک پای ثابت مراسم های اعتکاف و راهپیمایی ها و اجتماعات مردمی هستند.

 

امام جمعه کاشان گفت: جوانان دوست داشتنی هستند و ما وظیفه داریم با آنها رفیق باشیم و با مهر و محبت با آنها برخورد کنیم که آنها نسل آینده کشور و آینده سازان میهن اسلامی ما هستند.

 

آیت نمازی وظیفه مسؤولان در حوزه وزرات علوم را سنگین، حساس و مهم خواند و گفت: جوانان میهمن اسلامی امروز به عنوان امانت های الهی در اختیار مسؤولان در آموزش عالی کشورهستند که آنها نیازمند تهذیب هستند و نیازهای علمی آنها در اولویت دوم قراردارد.  

 

امام جمعه کاشان بحث مهم تربیت را یک بحث فنی و روان شناسی دانست و گفت: جوانان دارای روحیه لطیفی هستند که صحبت کردن از موضع قدرت با آنها آثار سوء خواهد داشت و تنها محبت و تواضع است که می تواند برای آنان جاذبه داشته باشد.

 

به گفته وی، دانشگاه های کشور طی 25 سال دوره رهبری مقام عظمای ولایت شاهد پیشرفت های علمی بسیاری بوده است که رهبر معظم انقلاب طی این سال ها بصورت متوالی با دانشجویان و دانشگاهیان ارتباط نزدیک داشته است.

 

امام جمعه کاشان، معظم له را در بین تمامی رهبران دنیا، تنها رهبری دانست که مستقیما با دانشجویان صحبت نموده و با برگزاری تریبون آزاد برای دانشجویان پای صحبت دانشجویان نشسته است.

 

آیت الله نمازی همچنین بر لزوم نشست های هم اندیشی بین دانشجویان و مسؤولین دانشگاه و اساتید دانشگاه ها تاکید کرد و از این نشست ها به عنوان یکی از نیازها، درخواست ها و مطالبات دانشجویان نام برد.

 

وی یاد آورشد: دشمن خیلی تلاش کرد تا دانشگاه ها را مورد تاخت و تاز خود قراردهد و از انرژی دانشجویان برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کند اما هیچ گاه در این راه  موفق نشده است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان باردیگر وظیفه خطیر و سنگین مسؤولان آموزش عالی کشور را یاد آور شد و اظهارداشت: احیای یک نفس معادل با احیای نفس همه انسان های جامعه است اما اگر یک نفس منحرف شود آثار سوء آن برای همه جامعه خواهد بود./1307/پ202/ب

ارسال نظرات