۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۸۹۶۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حفظ محیط زیست وظیفه و تکلیف همگانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که بحران نابودی محیط زیست سومین بحران جهان است که کشور ایران نیز با آن رو به رو است، گفت: حفظ محیط زیست وظیفه ای همگانی است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نور مفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در دیدار تشکل های زیست محیطی استان با بیان این که بحران نابودی محیط زیست سومین بحران جهان است که کشور ایران نیز با آن رو به رو است، گفت: حفظ محیط زیست وظیفه ای همگانی است. 

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: افزود: فقر و جمیعت به عنوان نخستین و دومین بحران جهان محسوب می شوند که پس از آن نابودی محیط زیست سومین بحران به حساب می آید.

 

امام جمعه گرگان، بالا آمدن سطح دریا را از بحران های زیست محیطی اعلام کرد و اذعان داشت: یکی از آثار گرم شدن زمین بالا آمدن سطح دریاها است و این واکنش طبیعت به عصیانگری انسان ها با او است.

 

وی ضمن اشاره به این که در بسیاری از روایات آمده که ثواب نگاه کردن به دریا مانند نگاه به قرآن، پدر و مادر است، افزود: این جمله نشاندهنده تاکید بر اهمیت بر پاکیزه نگاه داشتن دریا دارد در حالی که امروز با وضعیت نامناسبی که دریاها دارد به هیچ عنوان نمی توان بر آن نگاه انداخت.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این نکته که خداوند در قرآن از انسان خواسته تا در راستای آبادی زمین تلاش کند، افزود: دستی که برای آبادانی زمین دراز شود به تکلیف دینی و اراده خداوند پاسخ داده و پاداش آن هم از سوی خدا ارائه خواهد شد و از طرفی کسی که برای عصیان به زمین اقدام کند هم از سوی حق تعالی عذاب خواهد شد.

 

امام جمعه گرگان ضمن یادآوری آیه ای از قران گفت: در کتاب خدا آمده که آسمان، زمین و ماه را خداوند برای تسخیر انسان قرار داده است اما تسخیر به این معنا نیست که این مواهب را به نابودی بکشانیم بلکه از آن بهترین بهره را ببریم؛ تخریب محیط زیست ناسپاسی و ناشکری از نعمت های خداوند است و مجازات الهی دارد.

 

وی یادآور شد: به بیان پیامبر اکرم (ص) سه طایفه ملعون و از رحت خداوند دور هستند اول مردمی که محل نزولات مانند پارک و جنگل و طبیعت را آلوده کنند، دوم کسانی که استراحتگاه ها را آلوده کنند و سوم افرادی که آب را سهمیه بندی می کنند.

 

آیت الله نورمفیدی اذعان کرد: همه مردم وظیفه دارند به بهترین شکل از محیط زیست بهره ببرند و برای حافظت و صیانت از از آن و نگهداری این میراث برای نسل های آینده از هیچ تلاشی مضایقه نکنند.

 

وی محیط بانان را حافظان مواهب الهی بر روی زمین دانست و اظهار داشت: این افراد زحمتکش در جنگل، کوه و صحرا همواره به صیانت از محیط زیست می پردازند و اگر جانشان را در این را از دست بدهند شهید به حساب می آیند چون در راه دستور الهی یعنی آبادانی زمین تلاش کردند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطر نشان کرد: آن دسته از افرادی که به محیط زیست آسیب وارد می کنند باید مجازات شوند زیرا بر خلاف حکم خدا عمل می کنند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات