۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۰۱۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

حمایت از فرهنگ و هنر؛ مهم ترین سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: اجرای برنامه، نظارت و حمایت از فرهنگ و هنر از مهم ترین سیاست های اجرایی در این حوزه است که طی سال گذشته در حوزه نظارت تلاش کردیم تا نظارت بر مراکز و واحدهای تابعه را افزایش و واحد ها و صنوف مختلف را در سطح استان را از لحاظ کیفی و کمی افزایش دهیم.
حمایت از فرهنگ و هنر؛ مهم ترین سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در گفت و گو با با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: بیش از 700 برنامه فرهنگی و هنری بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هنر در سال گذشته اجرا شد.


وی افزود: اجرای برنامه، نظارت و حمایت از فرهنگ و هنر از مهم ترین سیاست های اجرایی در این حوزه است که طی سال گذشته در حوزه نظارت تلاش کردیم تا نظارت بر مراکز و واحد های تابعه را افزایش و واحد ها و صنوف مختلف را در سطح استان را از لحاظ کیفی و کمی افزایش دهیم.


حجت الاسلام کریمی  ادامه داد: از مهم ترین این مراکز می توان به کانون های تبلیغاتی، موسسات فرهنگی و قرآنی، صنوف مربوط به چاپ و نشر و انتشارات را اشاره کرد که بر اساس سیاست گذاری های انجام شده تلاش کردیم تا این مراکز را از لحاظ کیفتی ارتقاء دهیم نه کمی چرا که کیفیت کار مهم تر از کمیت آن است.


وی با بیان این که نظارت بر این واحد ها را از نظر کیفی گسترش داده ایم، اضافه کرد: واحدهای نیمه فعال و مراکز آزاد هنری را که جز صنوف مربوط به این حوزه است فعال و نظارت را بر این مراکز افزایش دادیم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: یکی دیگر از وظایف این مرکز در جهت ارتقاء سطح کیفی حمایت معنوی از فرهنگ و هنر است که با صدور مجوز تلاش کردیم تا افرادی را که متقاضی کار در حوزه فرهنگ و هنر هستند جذب و تا جایی که مقررات اجازه دهد از مراکز و موسسات فرهنگی و قرآنی حمایت مالی مناسبی صورت گیرد.


وی با بیان این که از طریق خرید آثار فرهنگی از ناشرین استانی خدماتی را به حوزه فرهنگ ارائه می دهیم، خاطرنشان کرد: بر این اساس برای سال جاری برنامه ریزی هایی صورت گرفته که با نام گذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری هدف و حساسیت ما را در این حوزه افزایش می دهد.


حجت الاسلام کریمی با بیان این که در سال جدید با توجه به اهمیتی که حضرت آقا به حوزه فرهنگی داشته امیدواریم که مسؤولان کشوری و استانی به امر فرهنگ بیشتر اهتمام ورزند، تصریح کرد: با تلاش مسؤولان مربوطه تلاش می کنیم که به منویات رهبر کبیر انقلاب در حوزه فرهنگ جامعه عمل پوشانیم تا نتایج مثبت نام گذاری امسال را اسرع وقت در حوزه فرهنگ مشاهده کنیم.


وی افزود: در این خصوص مسؤولان کشوری برنامه ریزی های گسترده ای را انجام داده اند که ما مجریان این سیاست ها در استان هستیم و باید با تمام قوا در جهت رشد فرهنگی جامعه تلاش کنیم هرچند که فرهنگ حوزه ای است که نتایج و اثرات آن را نمی توان سریع مشاهده کرد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برنامه ها و جشنواره هایی در راستای اجرای سیاست های فرهنگی پیش بینی شده در استان برگزار می شود.


وی با بیان این که در بحث نظارتی بر اساس سال گذشته که ارتقاء شاخص های کیفی مهم ترین اصل بود تلاش می کنیم این مهم امسال نیز صورت گیرد، افزود: واحد و صنوفی را که فعالیت فرهنگی و هنری نداشته و صرفا نام مراکز فرهنگی را یدک می کشند برخورد جدی صورت می گیرد.


حجت الاسلام کریمی ادامه داد: امسال بنا داریم که حمایت خود را در این مراکز افزایش دهیم تا بتوانیم بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری را در خصوص فرهنگ تحقق بخشیم./1302/ت303/ب

ارسال نظرات