۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۹۰۷۶

پردیس قرآنی تبریز راه‌اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ دانشکده علوم قرآنی تبریز با احیای موقوفه طوبی در محل پارک مفاخر تبریز راه اندازی شده و فعالیت خواهد کرد.
قرآن

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پس از پیگیری‌های مختلف در راستای احیای موقوفه طوبی تبریز که هم اکنون تبدیل به پارک مفاخر شده است، موفق شدیم موافقت کلی و اجمالی راه اندازی دانشکده علوم قرآنی را جلب کنیم.


وی خاطرنشان کرد: 25 خرداد ماه سال جاری موقوفه حاج رضا طوبی طی صورتجلسه ای با حضور شهردار تبریز به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان واگذار خواهد شد که پس از این مسأله ساختمان کنونی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به دانشکده علوم قرآنی تبریز تغییر کاربری خواهد داشت.


حجت الاسلام حسینی از سفر حجت الاسلام احمد عابدی رییس دانشکده علوم قرآنی کشور به تبریز خبر داد و گفت: هم اکنون دانشکده علوم قرآنی در شهر مراغه فعالیت می کند، اما دانشکده علوم قرآنی تبریز به عنوان مرکز ارایه تحصیلات تکمیلی در خدمت علاقه‌مندان و فارغ التحصیلان مرکز مراغه خواهد بود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که کاربری پارک مفاخر تبریز حفظ خواهد شد، افزود: برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در محوطه دانشکده علوم قرآنی یا همان پارک مفاخر اجرایی می شود که از مهم ترین آن می توان به راه اندازی موزه وقف و علما در محل مقبره آیت الله شهیدی اشاره کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین یادواره 36 شهید حافظ و قاری قرآن تبریز خبر داد و اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه با همکاری دیگر دستگاه های دولتی و غیردولتی در اقدامی ابتکاری چهارم تیر امسال نخستین یادواره 36 شهید حافظ و قاری قرآن تبریز را برگزار خواهد کرد.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که این یادواره با قرائت قاری ممتاز بین المللی حاج کریم منصوری همراه خواهد بود، گفت: آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران سخنرانان این یادواره خواهند بود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که یادواره شهدای حافظ و قاری قرآن تبریز مقدمه ای برای برگزاری میزبانی مسابقات سراسری قرآن کریم در نخستین پایتخت جهان تشیع است، افزود: تحقق این امر نیازمند همکاری و تعامل تمامی نهادهای استاین است./935/ت303/ب

ارسال نظرات