۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۰۹۰۷۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با جشن نیمه شعبان در تبریز، از حجت الاسلام سیدضیاءالدین علیانسب، محقق و مهدی پژوه برجسته حوزه علمیه تبریز تجلیل می شود.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین همایش مهدویت با عنوان «راهی به سوی حقیقت» چهارشنبه بیستم خرداد با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا روزبهانی، مدیرکل فرق و ادیان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و با حضور و تجلیل از پنج نفر از متبریان فرقه ضاله بهائیت برگزار خواهد شد.


همچنین در ادامه سلسله جلسات مهدویت، جشن میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان(عج) 23 خرداد در مسجد آیت الله انگجی تبریز با سخنرانی آیت الله نجم الدین مروجی طبسی مهدی پژوه و محقق حوزه علمیه قم و جمعی از کارشناسان حوزوی فعال در عرصه مهدویت برگزار می شود.


برگزاری ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، تقدیر و تجلیل ویژه از خانواده شهید والامقام محمود رضا بیضایی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) و حجت الاسلام سیدضیاءالدین علیانسب، محقق و مهدی پژوه برجسته حوزه علمیه تبریز به خاطر بررسی تطبیقی علایم حتمی ظهور در روایات فریقین از دیگر بخش های جشن میلاد نیمه شعبان است.


اعتدال در قرآن کریم و سیره ائمه اطهار مورد بررسی قرار می گیرد


همایش «توسعه فرهنگی و گفتمان اعتدال در دانشگاه ها» با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.


این همایش روز چهارشنبه 28 خرداد ماه از ساعت 9:30 لغایت13  با سخنرانی دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با شرکت گسترده دانشگاهیان دانشگاه های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و غیر انتفاعی دانشگاه های آذربایجان شرقی در این دانشگاه برگزار می شود.


همچنین در این همایش چند پانل تخصصی با محوریت اعتدال در قرآن کریم، سیره ائمه معصومین(ع)، اعتدال در اخلاق اجتماعی، نقش اعتدال در هویت بخشی به دانشجویان و ... با اندیشمندان این حوزه برگزار می شود.


هشت مسجد در مناطق زلزله زده ارسباران افتتاح شد


هشت باب مسجد با مشارکت بنیاد برکت و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی در مناطق زلزله زده ارسباران افتتاح شد.


حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در مراسم بهره برداری از این مساجد اظهار داشت: زیربنای کل این 8 باب مسجد یک هزار و 689 متر مربع بوده و بیش از یک میلیارد و 11 میلیارد ریال برای ساخت این مساجد هزینه شده است.


وی تاکید کرد: این مساجد از محل کمک های اهدائی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) و اعتبارات زکات کمیته امداد استان احداث شده اند. از این تعداد 3 مسجد در شهرستان هریس،یک مسجد در شهرستان ورزقان،3 مسجد در شهرستان اهر و یک مسجد در شهرستان تبریز افتتاح شدند.


دشتی ادامه داد: طی تفاهم نامه ای که با بنیاد خیریه برکت در شهریور سال گذشته منعقد گردید مسئولیت احداث مساجد مناطق زلزله زده ارسباران به کمیته امداد استان سپرده شد.


مبلغان زکات به سراسر استان اعزام می شوند


مشاور مدیرکل و رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در جلسه آموزشی مبلغان زکات هشترود گفت: امسال 400 مبلغ فریضه زکات برای تبلیغ و تبیین اهمیت این فریضه به روستاها و شهرهای استان اعزام می شوند.


حجت الاسلام قاسم محمدزاده با بیان اینکه از این تعداد 100 مبلغ متخصص این امر هستند، افزود: امسال تعداد مبلغان اعزامی برای امر زکات به روستاها و شهرستان ها دو برابر افزایش یافته است. در سال 91، 28 نفر و در سال گذشته، 130 نفر روحانی به روستاها و شهرهای استان اعزام شده بودند./935/د101/ب4

ارسال نظرات