۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۹۰۸۴

قلمروهای ناکاویده در ادبیات عاشورا بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست پژوهشی هنر و ادبیات عاشورا با عنوان قلمروهای ناکاویده در ادبیات عاشورا شنبه 24 خرداد ماه با حضور جمعی از پیشکسوتان شعر و ادبیات آیینی و انقلاب در تالار مهر حوزه هنری برگزار می شود.
حوزه هنري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، امیر مرزبان کارشناس دفتر ادبیات و هنر عاشورایی مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری درباره برگزاری نخستین نشست پژوهشی قلمروهای ناکاویده در ادبیات عاشورا گفت: در سرفصل های دفتر ادبیات و هنر عاشورایی مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری؛ سه سر فصل آموزشی، پژوهشی و حمایتی در نظر گرفته شده است. 

وی گفت: این نشست درواقع به نوعی آغاز به کار رسمی دفتر ادبیات و هنرعاشورایی حوزه هنری است که با حضور پیشکسوتان ادبیات آیینی و انقلابی همچون محسن مومنی شریف، سعید بیابانکی، علیرضا قزوه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ رضا جعفری و چهره های مطرح شعر آیینی آغاز به کار می کند.

این هنرمند تصریح کرد: نشست پژوهشی هنر و ادبیات عاشورایی از دو بخش سخنرانی پژوهشی و پرسش و پاسخ تشکیل شده است، خسرو آقا یاری و محمد رضا سنگری در حوزه قلمروهای ناکاویده در ادبیات عاشورا سخنرانان این مراسم هستند.

مرزبان با اشاره به این‌که برخی از عرصه های  عاشورایی همانند شعر و تعزیه عاشورایی، نسبت به سایر حوزه های هنرعاشورایی، پر رنگ تربوده ادامه داد:  متاسفانه  هنرمندان ما در بسیاری از حوزه های هنر همانند: داستان عاشورا، ادبیات کودک و نوجوان عاشورا کمتر کار کرده اند و آثار غنی و پر محتوایی در این زمینه وجود ندارد.  

وی افزود: به همین دلیل در این نشست ها از هنرمندان حوزه ادبیات می خواهیم  با توجه به امکانات موجود به مدد ادبیات بشتابند و به سایر ژانرهای ادبی همچون داستان مینی مال، شعر سپید و نیمایی و گزارش های عاشورایی و... توجه بیشتری داشته باشند و آثار غنی را تولید کنند.

شایان ذکر است، این برنامه با حضور پیشکسوتان ادبیات آیینی و انقلاب، مجمع شاعران اهل بیت(ع) و پژوهشگران و شاعران آیینی از ساعت 17 در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ حوزه هنری برگزار می‌شود./966/د102/ی

ارسال نظرات